Ранній розвиток дитини або лайфхаки для педагогів

 

         Новий навчальний  рік розпочався активною роботою педагогів- дошкільників міста Добропілля. 17 вересня 2019 року на базі відділу освіти відбулося засідання  методичного обˋєднання вихователів груп раннього та  молодшого дошкільного віку за темою «Ранній розвиток дитини або лайфхаки для педагогів».

         Методист методичного кабінету Героєва В.І. відкрила зустріч теплими словами та побажаннями плідної співпраці, ознайомила з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо організації освітньо-виховного процесу в ЗДО на 2019-2020 н.р. та розкрила сутність поняття  дитиноцентризму – як підґрунтя розвитку дошкільної освіти.

Запорожець І.В., керівник МО (вихователь-методист ЗДО №15) запропонувала звернути увагу педагогів на  вимоги в організації сучасного заняття в дошкільному закладі, розповіла про рекомендації  щодо переліку навчальної літератури, програм рекомендованих МОН України для використання у закладах дошкільної освіти. А Кузьма О.І. (ЗДО №16) в теоретичному дайджесті з елементами вікторини познайомила колег із психологічною характеристикою дітей раннього та молодшого дошкільного віку та запропонувала нові підходи щодо адаптації дітей цього віку. Родзинкою зустрічі стала ділова гра «Граємось – навчаємось!», метою якої було закріплення знань із запропонованої теми й пройшла у піднесеному настрої.

Всі учасники заходу мали змогу обговорити проблеми, поділитися досвідом та висловити свою думку щодо організації та проведення наступних засідань методичного об’єднання.


Засідання  ПНМК  у ДНЗ  №31 "Малятко"

11 квітня    в рамках роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради в дошкільному навчальному закладі №31 "Малятко"(завідувач Савчак В.О.) проведено засідання  предметно-науково методичної комісії за темою  "Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі ДНЗ" (методист ММК Героєва В.І., керівник ПНМК Ю.Ю.Соловйова-Зубкова).

В рамках практичної частини присутні переглянули інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичного розвитку «Подорож казкою» для дітей п’яти років. Під час цікавої подорожі діти виконували безліч завдань та навчаючись грали у дидактичні ігри.

 Присутні мали змогу  бачити використання ІКТ  під час навчально-виховного процесу.


Підтримка перших кроків впровадження проекту                                                               «Садочок – простір дружній до дитини»

23 лютого 2017 року в дошкільному навчальному закладі №35 «Казка»(завідувач Терновська О.В., вихователь-методист Гринцова О.В.) відбулася перша наставницька візит-зустріч організаційно-методичної та психолого-педагогічної підтримки педагогів, які тільки почали протягом двох-чотирьох тижнів упроваджувати проект “Садочок – простір дружній до дитини” спільно з Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” за підтримки UNICEF для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів.

Наставницький супровід проекту “Садочок – простір дружній до дитини” здійснював тренер-консультант Малєєв Денис Вікторович, старший викладач кафедри дошкільної, початкової освіти та розвитку особистості Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Героєва В.І., методист методичного кабінету.

Зранку під час проведення відкритих «ранкових зустрічей» та зустрічей дітей із «Лялькою-персоною» педагоги ДНЗ №35 Фіронова Т.П. та Семенова С.П. показали дієву практику розкриття особистості дитини, об’єднання спільноти дітей, їх самостійність, зацікавленість, безпосередність у вияві своїх емоцій, висловлюванні власних думок.

         У спільному обміні досвідом педагогів ДНЗ №35 «Казка», №36 «Пролісок», №4 «Ластівка», №27 «Ромашка», які впроваджують цей проект, під час обговорення власних відчуттів від спілкування з дітьми вихователі визначили найбільш успішні моменти впровадження нової технології:

·                   безпосередність вихованців, їх посмішки, самоорганізація на початку дня, прояв поваги один до одного, взаємопідтримка аплодисментами, очікування нового;

·                   дошкільники почали довіряти дорослому, чекають на «дитину дня»;

·                   вихованці, які мають труднощі в спілкуванні, залюбки взаємодіють з однолітками в колі та в самостійній діяльності;

·                   батьки стали більше приділяти особистої уваги дитині, спілкуватися з нею.

Педагоги звернули увагу на ресурси, які їм допомагають: підтримка адміністрації дошкільних закладів, спілкування в колі однодумців, досвід, ведення щоденника рефлексії, які допомагають їм самовдосконалюватися. Діти і їх позитивний настрій є важливим маркером дієвості безпечного комфортного середовища в тому, що ми рухаємося в правильному напрямку.

Всі учасники висловили задоволення від зустрічі, бажання продовжувати проект, отримали відповіді на запитання й упевненість, що педагоги Добропілля стали на сходинку вище до створення умов, в яких наші діти мають можливість почували себе успішними,

Бажаємо творчого натхнення, віри в себе! Ми успішні – й наші діти успішні!!!


Вивчаємо кваліметричну модель експертної оцінки

                         Згідно з листом МОН України «Щодо визначення  рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»  від 06.11.2015р. №1/9-535, дошкільним навчальним закладам рекомендовано проведення моніторингу якості освітнього процесу з використанням кваліметричної моделі. Цій проблемі був присвячений семінар «Моніторинг якості освіти: кваліметрична модель експертної оцінки», який 05 квітня 2016 року організувало Цифрове  видавництво МЦФЕР в місті Києві.  Кваліметрію як інструмент моніторингу досліджень розкрила старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, канд. психол. наук Ірина Карабаєва.

         Участь у даному семінарі приняла старший вихователь дошкільного навчального закладу № 34 «Вуглик» відділу освіти Добропільської міської ради Антоніна Іванівна Андруняк. На заході були розкриті питання користування моделлю оцінювання компетенцій дітей  старшого дошкільного віку та проведена практична робота  з електронним варіантом ігрової експрес-діагностики.

Download
Оновлення змісту роботи дошкільної ланки в 2014-2015 навчальному році відповідно до Базового компоненту дошкіль
Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку в цьому навчальному році педагогічні колективи дошкільних навчальних закладів мають спрямовувати свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості, починаючи з перших років життя дитини і завершуючи її вступом до школи.
.реком.до початку нового навч.року2014р.
Microsoft Word Document 79.5 KB
Download
Оновлення змісту роботи дошкільної ланки в 2014-2015 нр відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.
Зміст освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах м.Добропілля в 2014/2015 навчальному році має відповідати основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. Базовий компонент передбачає оволодіння змістом дошкільної освіти впродовж усього періоду дошкільного дитинства і визнає цінність кожного вікового етапу для особистісного розвитку за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних можл
.реком.Оновлення змісту роботи дошкільно
Microsoft Word Document 36.0 KB
Download
Методичні рекомендації педагогу щодо самоаналізу заняття
Заняття можна назвати ефективним, якщо на ньому забезпечується оптимальний зв`язок усього комплексу навчально-виховних цілей, якщо увага й мислення дітей пробуджуються, розвиваються навчальні процеси, формуються потреби дітей у знаннях.
рекомендації педагогу щодо самоаналізу з
Microsoft Word Document 22.0 KB
Download
Методичні рекомендації щодо календарно-тематичного планування навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах
рекомендації щодо календарно.doc
Microsoft Word Document 92.0 KB