2017-2018 навчальний  рік


Засідання ПНМК вихователів груп молодшого дошкільного віку

15 березня в ЗДО №20 «Оленка» в рамках методичного кабінету відділу  освіти Добропільської міської ради було проведено засідання предметної науково-методичної  комісії  вихователів груп молодшого дошкільного віку  (методист ММК Героєва В.І. керівник ПНМК Перліцану Л.В.,) з проблеми «Використання нетрадиційних технік малювання як засіб формування художньо-продуктивної компетенції дитини».

Метою зустрічі було підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо формування передумов художньо – продуктивної діяльності у дітей молодшого дошкільного віку через впровадження нетрадиційних технік малювання.

В теоретичній частині ПНМК «Використання нетрадиційних технік малювання як засіб формування художньо-продуктивної компетенції дитини» прийняли участь:

·         Завідувач ЗДО № 20 «Оленка» Дрох В.В., вступне слово «Художньо-продуктивна компетенція дитини дошкільного віку – змістовна лінія Базового компонента дошкільної освіти України».

·         Керівник ПНМК, вихователь-методист ЗДО №36 Перліцану Л.В.., інформаційна  доповідь  «Значення нетрадиційних технік малювання в розвитку дітей  молодшого дошкільного віку».

·         Вихователь ЗДО №20 Куніцина А.М., інтерактивна доповідь «Розвиток творчих здібностей дітей засобами зображувальної діяльності».

В практичній частині ПНМК «Використання нетрадиційних технік малювання як засіб формування художньо-продуктивної компетенції дитини» педагоги переглянули інтегроване заняття з пріоритетом художньо – продуктивної діяльності (нетрадиційне малювання) для дітей молодшого дошкільного віку «Акваріум», яке провела вихователь молодшої групи Лінкіна Н.Ю. На занятті кожний учасник – був художником такою мірою, якою він хоче бути,  творчу активність виявили усі діти. Нетрадиційна техніка малювання, художня творчість допомогли дітям розкрити свою особистість.

Вихователь – методист ЗДО №20 «Оленка» провела ділову гру «Креативність - як один з компонентів професійної компетентності сучасного педагога закладу дошкільної освіти». Де педагоги вдосконалювали професійну майстерність, розвивали спритність, кмітливість та  нестандартність мислення.

Інструктор з фізичної культури ЗДО №20 «Оленка» Анацька К.О. провела енергетичну зарядку для дорослих, яка  створила сприятливу атмосферу для творчої роботи всіх учасників. Педагоги закріпили професійні знання, вміння і навички  в роботі з дітьми по збереженню і зміцненню здоров'я.

Парад майстер – класів для педагогів «Вчимося малювати залюбки» провели: Третьякова В.С., вихователь ЗДО №34, Жидкова Л.В., вихователь ЗДО №9, Дрох В.В., завідувач ЗДО №20. В ході майстер-класу педагоги не лише продемонстрували і розповіли про нетрадиційні методи малювання, доцільність і корисність їх використання в роботі з дошкільниками, але й провели практикум, на якому учасники семінару мали змогу освоїти цікаві і незвичні техніки малювання.

В заключній частині методист ММК Героєва В.І. підвела підсумки роботи і надала методичні рекомендації.


Народознавство - ключ до пізнання національного духу

          Національна самосвідомість — глибинне сприйняття людиною себе як

частини національної спільноти, нації з притаманними їй особливими, визначальними рисами, що проявляється у відданості й любові до свого народу, до Батьківщини, гордості за її минуле й сьогодення, готовності її захищати. «Народознавчий компонент в навчально-виховній роботі з дітьми середнього дошкільного віку (європейське спрямування)» - саме цій темі було присвячене 1 березня 2018 року в закладі дошкільної освіти №19 «Сонечко» (завідувач Громило М.О., вихователь-методист Чубченко Л.Л.) засідання ПНМК вихователів груп середнього дошкільного віку ЗДО м. Добропілля.  Методист МК Героєва В.І. привітала присутніх та звернула увагу на актуальність впливу народознавчого компоненту щодо розвитку дітей дошкільного віку. Педагоги та малюки середньої групи ЗДО №19 радо поділились накопиченим досвідом з гостями - різноманітний та яскравий творчий контент був представлений у вигляді виставки дидактичних ігор народознавчого спрямування; майстер-класи вихователя ЗДО №4 Радченко М.М. «Ангел-охоронець» (виготовлення оберега) та помічника вихователя ЗДО №19 Лобас Е.О. «Чудо-килимок» (ткацтво) розширили знання вихователів про народні звичаї, національні обереги та ремесла; Жирник Т.С., вихователь ЗДО №22, розповіла про «Вплив народознавчого компоненту на розвиток дитини 4-5 років» та роботу, яку вона впроваджує в своєму дошкільному закладі.

          Засвоєння національних цінностей — тривалий процес. Вони не закладені у генах, це не природна якість, а соціальна, вона не успадковується, а формується цілеспрямовано, системно, з дотриманням певних принципів та використанням відповідних методів. Тож під час інтегрованого заняття «Веселий калейдоскоп» у контексті вимог сьогодення, а саме європейської складової,  вихователь ЗДО №19 Макаровська В.Р. сприяла набуттю дитиною соціального досвіду, засвоєнню національних та загальнолюдських цінностей, формуванню у неї духовності, моральної, художньо-естетичної культури міжнаціональних відносин, потреби та вміння жити в громадянському суспільстві.

            Зустріч пройшла в пізнавальній, продуктивній та творчій атмосфері. Сподіваємось, що вона допомогла вихователям підвищити  свою професійну майстерність, упорядкувати фахові знання, які підуть на користь освітньо - виховній роботі в закладах дошкільної освіти.


Підвищення професійної  компетентності вихователів

            Підвищення професійної  компетентності вихователів щодо створення безпечного інклюзивного середовища в дитячому колективі шляхом розвитку життєвих навичок, які сприяють розвитку спільноти, розумінню і цінуванню багатоманітності, толерантного ставлення до відмінностей, попередження проявів упереджень і дискримінації – одне із нагальних питань сучасної дошкільної освіти.

Відповідно до плану роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради 20 лютого 2018 року на базі ЗДО №35 «Казка» пройшло засідання  предметно-наукової методичної комісії вихователів груп старшого дошкільного віку дошкільних навчальних закладів м.Добропілля за темою «Впровадження проекту «Садочок - простір дружній до дитини» як засіб формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншим дітьми та дорослими людьми» (керівник Руріч Л.О.).        

Захід розпочався з імітаційного моделювання «Практика ранкових зустрічей» (Терновська О.В., завідувач ЗДО №35 «Казка», Фіронова Т.П., Семенова С.П., вихователі ЗДО №35 «Казка»). Учасники засідання мали можливість переглянути практичний показ технологій проекту: «Доброго ранку: ми раді, що ви тут!» (практика проведення ранкових зустрічей) і «Лялька як персона: педагогічній підхід для соціального і психічного розвитку дітей» (Сліпченко О.М., вихователь ЗДО №35 «Казка»). Також, педагоги ознайомилися з теоретичним матеріалом та ділилися досвідом впровадження технік (Гринцова О.В., вихователь-методист, практичний психолог ЗДО №35 «Казка», Савченко А.М., вихователь ЗДО №27 «Ромашка», Кучеренко А.А., вихователь ЗДО №36 «Пролісок»). Методистом відділу освіти Героєвою В.І. були підведені підсумки та надані методичні рекомендації щодо важливості подальшого впровадження технологій проекту.


Міцне здоров’я – важливе підґрунтя успішного всебічного розвитку дитини дошкільного віку

Під таким гаслом відповідно до плану роботи методичного кабінету відділу освіти  пройшов методичний фестиваль «Дошкільна палітра Добропілля» фізкультурно-оздоровчого спрямування в рамках профільного навчання на базі закладу дошкільної освіти №34 «Вуглик» (завідувач Баликіна О.Є.) за участю педагогів дошкільної ланки великого Добропілля.

Як сказав Сократ «Здоров’я – це ще не все, але все інше без нього – ніщо…». Тож захід мав на меті стимулювання педагогічних колективів до творчої роботи з фізичного виховання, популяризації здорового способу життя серед дітей дошкільних навчальних закладів, поширення та впровадження кращого педагогічного досвіду роботи з фізичного виховання в навчальних закладах.

Вихователі продемонстрували нетрадиційні форми фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми різних вікових груп з використанням нестандартного обладнання, ігрового стретчингу,  інноваційної технології М.Єфименка: «На кожній станції зійду» (вихователь Морозова М.В., ЗДО №31), «Лісові пригоди» (вихователь Бікмеєва І.М., ЗДО №25), «Врятуємо Колобка» (інструктор з фізкультури Анацька К.С., ЗДО №20) та  «Дружня сімейка» (інструктор з фізкультури Юрашева Т.М., ЗДО №34), різноманітність яких не залишили байдужими всіх присутніх.

Педагоги мали можливість особисто прийняти участь у комплексі вправ з елементами  ігрового стретчингу «Жовтенькі курчатка» (вих. Жарова І.В., ЗДО №27) та майстер-класі «Добувачі чорного золота» (за методикою М.Єфименка) (вих. Бікмеєва І.М., ЗДО №25), що дало можливість дорослим залюбки побути на хвилиночку дітьми.

 «Рух і гра – здорова дітвора» так називалась презентація з досвіду роботи ЗДО №24 «Росинка» - переможця міського етапу Всеукраїнського конкурсу на кращий стан з фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО, яку представила Железняк О.А.(ЗДО №24), а Павлюкова О.А.(ЗДО №29) презентувала фізкультурно – оздоровчу роботу в дошкільному закладі «Джерельце».     Жарова І.В. (ЗДО  №27) розповіла про ігровий стретчинг – сучасний засіб зміцнення здоров'я та запропонувала використовувати його в свої дитячих садках.

Міцне здоров’я – важливе підґрунтя успішного всебічного розвитку дитини й розкриття її особистісного потенціалу. Саме тому принцип оздоровчої спрямованості освітньо-виховного процесу виокремлюється як один із стратегічних у сучасній системі дошкільної освіти. Організатори фестивалю, а саме: методичний кабінет під керівництвом Курді Н.В. та методист Героєва В.І. створили можливість фахівцям з дошкільної освіти ознайомитися з різноманітними формами роботи щодо формування фізичних здібностей як складової базових якостей особистості дошкільника та сучасними підходами щодо фізичного розвитку дітей.                                                        


Методичний фестиваль «Дошкільна палітра Добропілля» еколого-валеологічного спрямування

Впровадження  профільного навчання в закладах дошкільної освіти – ще  один крок до оновлення змісту дошкільної освіти, тому що профільне навчання в дитячому садку - вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей малечі. Еколого-валеологічне виховання  – цілеспрямований процес залучення дітей до природних цінностей людства й конкретного суспільства.

Тому, на базі ЗДО №12 «Дзвіночок» (м.Білицьке) відповідно до плану роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради, відбувся методичний фестиваль «Дошкільна палітра Добропілля» еколого-валеологічного спрямування, метою якого було підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо формування еколого-валеологічної компетентності дошкільників засобами різноманітної діяльності.

Педагоги міста познайомилися з виставкою «Дидактична гра як засіб еколого – валеологічних знань у дітей» (вих.Сорокіна О.О., ЗДО №16) та  презентацією з досвіду роботи і проведенням дослідів за темою «Формування екологічної компетентності у дітей дошкільного віку із ЗПР»  (вих. Жирник Т.С., ЗДО №22). А під час майстер-класу  «Подорож в екологію» проведеного Єфименко І.В. (ЗДО №3), тренінгу «Проект «Від екології природи - до екології душі» Гейченко М.В.(ЗДО №31) педагогічні працівники мали можливість перевірити себе на знання еколого-валеологічної компетентності.

Не залишилися байдужими вихователі від перегляду фрагментів інтегрованих занять еколого-валеологічного та фізкультурного спрямування в двух ІІ молодших групах «Незвичайна зустріч» і  «Ліки для ведмедика Мишка» (вих.Горбань О.Г. та Горбань Н.П., ЗДО №12), в середній групі «Людина і оточуюче середовище» (вих. Капустіна Н.В.) та в старшій групі «Таємниці морських глибин» (вих. Кириченко Н.Г.).

Героєва В.І., методист методичного кабінету, підвела підсумки й наголосила, що фестиваль допоміг педагогам поринути в чудовий світ природи, познайомитися з педагогами міста - творчими та працьовитими людьми, майстрами своєї справи, які всі свої знання та навички з любов’ю передають маленьким підопічним.


Гра – великий всесвіт для маленької дитини

07.02.2018 р. в ДНЗ № 24 «Росинка» відбулося чергове засідання ПНМК вихователів груп раннього віку (керівник Желєзняк О.А.) за темою «Сучасні підходи до організації ігрової діяльності дітей раннього віку». Робота комісії сприяла підвищенню рівня професійної компетентності педагогів щодо значення ігрової діяльності для розвитку особистості дитини раннього віку.  Керівник ПНМК Желєзняк О.А. у вступній доповіді висвітлила сучасні підходи до організації гри дитини раннього віку. Особливості ігрової діяльності малюків у своєму виступі розкрила вихователь ДНЗ № 19 Рижкова Н.О. Досвідом роботи щодо виховного впливу ігрової діяльності дітей раннього віку поділилася з присутніми Шпаковська О.Л., вихователь ДНЗ № 22. Питання організації предметно-ігрового середовища для малюків розкрила Іващенко Г.І., вихователь ДНЗ № 24. Учасники засідання мали можливість переглянути та проаналізувати ігри - заняття з дітьми раннього віку з використанням елементів здоров’язбережувальних технологій та дослідницької діяльності – «Гостинці для звірят» (вихователь Дубовик Н.Ю.), «Пригоди загубленої сніжинки» (вихователь Павленко С.М.).

Вихователі надали можливість дітям «прожити» в грі хвилюючі  їх ситуації при повній увазі і співпереживанні дорослого. Прийомі емоційно-мовного та тактильного впливу, сюрпризні моменти, заохочення, музичний супровід дали змогу підвищити загальну продуктивність взаємодії дитини і дорослого.

Наприкінці засідання вихователь – методист ДНЗ № 24 Желєзняк О.А. провела міні – практикум з педагогами «До пізнання через гру!», в якому поглибила та закріпила набуті знання. Захід був надзвичайно цікавим та змістовним, направленим на творчий пошук та самостійне відкриття нових можливостей ігрової діяльності в ранньому віці.

В заключній частині педагоги висловили свої думки з даного питання та зробили висновки для подальшої роботи. Методистом МК Героєвою В.І. були надані методичні рекомендації щодо використання сучасних підходів до організації ігрової діяльності дітей раннього віку.


Модеративний семінар з педагогами закладів дошкільної освіти

           Засідання Школи вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів м. Добропілля «Творча лабораторія» відбулося на базі ДНЗ №15 «Малятко» (м.Білицьке). Забезпечення умов для підвищення якості професійної компетентності педагогів засобами інноваційної форми методичної роботи, згідно з вимогами визначеними оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти через реалізацію завдань освітньої лінії «Гра дитини» було головною метою зустрічі «Вихователі, які вміють грати, виграють». Бойченко О.В., завідувач ДНЗ №15, презентувала досвід роботи свого закладу з ігрової діяльності дошкільників та представила цікаві форми роботи з дошкільниками й авторські дидактичні матеріали вихователів. Керівник Школи вихователів-методистів Андруняк А.І. (ДНЗ № 34) зорієнтувала присутніх на використанні гри як найціннішого практико-орієнтованого «тренажеру» професійного розвитку  «педагогів - дошкільників». А Запорожець І.В. (вихователь-методист ДНЗ №15) надала інформацію про «Модеративний семінар - інноваційна форма методичної роботи з педагогами ДНЗ» та запропонувала заповнити рефлексивні анкети «Гра - дитина - дорослий». Перегляд фрагментів різноманітних ігрових вправ з дітьми  не залишив байдужим ні одного із присутніх: дошкільнята показали  зацікавленість та радість під час  гри з піском, навіть узимку;  корисне використання круп в іграх з Монтессорі-матеріалом;  азарт та веселий настрій від рухливих ігор із залученням дорослих; справжніми модельєрами, кравцями, швачками, адміністраторами, фотографами, моделями в сюжетно-рольовій грі «Будинок моди».  Діти отримали багато позитивних емоцій та змогли зарядити ними оточуючих.  Костєва О.О., музичний керівник ДНЗ №15, провела с дітьми музичну паузу «Зимові візерунки», танок «Зима», а гра малят оркестру на незвичних музичних інструментах підняли настрій присутнім педагогам. Железняк О.А. (ДНЗ №24) поділилася з «Роботою над власною педагогічною майстерністю в ігровій діяльності», а Перліцану Л.В.(ДНЗ №36) провела цікаву ділову гру «Участь педагога в організації ігрової діяльності дошкільників», які стануть в нагоді в практичній діяльності кожного методиста. 

Узагальненням практичної частини стала гра-рефлексія «Слово – естафета», яку  провела методист МК Героєва В.І. та керівник ШМ «Творча лабораторія» Андруняк А.І., що надало можливості підвести підсумки проведеної зустрічі та виробити рекомендації з впровадження розглянутої проблеми в своїх дошкільних навчальних закладах.


Використання методики музичної терапії в ДНЗ

Дошкільний  підрозділ НВК№4 «Спеціалізована школа I-III ступенів №4 з поглибленим вивченням окремих предметів – дошкільний навчальний заклад» радо зустрічав педагогів методичного об’єднання музичних керівників м.Добропілля за темою «Використання методики музичної терапії в дошкільному навчальному закладі».

Засідання методичного об’єднання ставило за мету сприяння підвищенню рівня професійної компетентності педагогів під час використанні форм і методів роботи  у всіх видах музичної діяльності в дошкільному навчальному закладі, а також активізації діяльності музичних керівників щодо створення необхідних умов для проведення корекційно-розвивальної роботи з музикотерапії з дітьми дошкільного віку.

Відкрили захід методист МК Героєва В.І. та керівник методичного об’єднання Капаєва Т.М.(ДНЗ №6), які наголосили на актуальності запропонованої теми. Підчас дискусії-розмірковування з досвідом роботи про музикотерапію як засіб корекції та розвитку дошкільнят поділилась Лимарчук І.В.(ДНЗ №19), а про особливості інноваційних оздоровчих технологій в роботі з дітьми дошкільного віку розповіла колегам присутніх Куприк Г.В.(ДНЗ №9). Лебедєва О.С.(ДНЗ №24) познайомила присутніх про виховання гармонійної особистості дошкільників  допомогою музичної казкотерапії та технології «Піснезнайка».

В рамках засідання було проведено заняття «Щоб здоров’я добре мати – треба нотки відшукати»,  розвага «Свято обіймів» з елементами музикотерапії з дітьми старшої групи та був наданий практичний матеріал у шухлядку педагога музичним керівником НВК №4 Луб Г.П. А з концепцією  музикотерапії як ефективної системи та елементів, які впроваджувались в щоденну практику в дошкільному підрозділі розповіла заступник директора з НВР НВК№4 Румянцева Н.А. Методистом МК Героєвою В.І. були підведені підсумки та надані методичні рекомендації за цією проблемою.

Цей захід дозволив музичним керівникам ДНЗ міста обмінятися досвідом, почерпнути для себе багато цікавинок та отримати емоційний заряд.


Використання інноваційних фізкультурно – оздоровчих технологій в освітньому просторі дошкільного закладу

Заклад дошкільної освіти №27 «Ромашка» (завідувач Сосулєва Н.М.) гостинно зустрічав педагогів  ПНМК груп молодшого дошкільного віку за темою «Використання інноваційних фізкультурно – оздоровчих технологій в освітньому просторі».

Робота засідання була спрямована на підвищення рівня професійної компетентності педагогів у застосуванні різноманітних інноваційних здоров'язберігаючих технологій в контексті реалізації освітньої лінії «Особистість дитини» Базового компоненту дошкільної освіти.

        Методист МК Героєва В.І. розповіла, що у дошкільному дитинстві закладаються основи здоров`я та основні риси особистості людини. Міцне здоров’я – важливе підґрунтя успішного всебічного розвитку дитини, тому запровадження здоров’язберігаючих технологій у фізичну культуру дошкільників – вимога сьогодення.

Керівник ПНМК Перліцану Л.В. (вихователь-методист ДНЗ №36) акцентувала увагу на дихальній гімнастиці як важливій складовій фізичного виховання дітей дошкільного віку та познайомила з вимогами щодо фізичного виховання в різних країнах світу (США, Китай, Фінляндія, Швейцарія, Германія тощо).

 Цікавою для вихователів стала форма роботи зі складання мапи «Технології збереження і зміцнення здоров’я дошкільників» ( Прусова Л.П., ДНЗ №27). А заняття з використанням ігрового стретчингу «Морська подорож» (Жарова І.В., ДНЗ №27) не залишила байдужими ні одного педагога. Граючи, діти перевтілювались в морських мешканців, що підтримувало інтерес до рухової діяльності, а рефлексотерапія  (масаж активних точок) та аромотерапія наситило заняття позитивними емоціями.

         Великий інтерес у присутніх викликав пересувний міні-стадіон, оснащений нетрадиційним та традиційним  фізкультурно – оздоровчим обладнанням, який своїми рукали виробили працівники дошкільного закладу №27 і який педагогам сподобався найбільш за все.  

Можливість займатися фітнесом не лише дітям, а й дорослим запропонувала керівник гуртка «Веселі сходинки» Жижченко Н.О., під час якої із задоволенням слухачі ПНМК попрактикувалися в аеробіці на степ-платформах, а працівники садочка подарували гостям новорічний танок.

Зустріч пройшла в надзвичайно теплій, невимушеній атмосфері і спонукала педагогів до подальшого  професійного  самовдосконалення.             


Впроваджуємо програму «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ»                   Проект з розвитку  соціальних навичок ефективної взаємодії  дітей від 4 до 6-7 років

12 грудня 2017 року на базі ЗДО №36 «Пролісок» (завідувач Андрушків Г.Ф.) відбулося засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп середнього дошкільного віку за темою «Розвиток соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6-7 років, як складова частина проекту «Вчимося жити разом». Робота засідання була спрямована на підвищення професійної компетентності вихователів з питання розвитку у дітей відповідного віку соціальних та життєвих навичок.

         З привітальним словом до педагогів звернулася методист МК Героєва В.І., яка зупинилася на актуальності розуміння дорослими того, що життєвокомпетентна дитина – це не лише поінформований дошкільник, а й обізнана, вміла, гнучка, здатна приймати рішення, особистість. Керівник ПНМК Чубченко Л.Л. ознайомила  учасників засідання з програмою «Вчимося жити разом», а вихователь-методист ЗДО №36 «Пролісок» Перліцану Л.В. більш детально розкрила сутність даного проекту, озвучила умови успішного впровадження програми та її організаційні особливості.

В рамках практичної частини ПНМК було переглянуто заняття  з морально-етичного, мовленнєвого та пізнавального розвитку з дітьми середнього віку «Дружні діти – мов квіти» (вихователь Костенко О.М.) та старшого дошкільного віку «Діти ввічливі та чемні - всім навколишнім приємні» (вихователь Тарадайко О.Л.). Під час занять малюки показали свої вміння  чемно поводитися, вживати ввічливі слова, знання правил культурної поведінки та толерантної взаємодії з іншими людьми. Незабутні враження у педагогів залишилися від ділової гри «Буду професіоналом», під час якої керівник Чубченко Л.Л. активізувала педагогів до інтегрованого обміну досвідом через сучасні підходи до проблемних питань.

         В заключній частині методистом МК Героєвою В.І. були надані методичні рекомендації щодо впровадження парціальної програми з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей, створення в групах середнього віку відповідних умов для партнерського формату взаємодії між учасниками освітнього процесу під гаслом «У злагоді та мирі творимо добрі справи».

 Зустріч пройшла в теплій, невимушеній атмосфері і спонукала педагогів до подальшого  професійного  самовдосконалення.


Пізнаємо емоційний світ дитини раннього віку

28.11.2017 р. на базі ДНЗ №31 «Малятко» (завідувач Савчак В.О.) відбулося засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп раннього віку за темою «Особливості емоційно-соціального розвитку дитини раннього віку». Робота засідання була спрямована на підвищення професійної компетентності педагогів щодо значення емоційно-соціального розвитку особистості дитини перших трьох років життя.

З привітальним словом до педагогів звернулася методист МК        Героєва В.І., яка зупинилася на актуальності проблеми та виокремила основні складові соціального становлення дитини раннього віку. Керівник ПНМК Желєзняк О.А. познайомила з особливостями емоційно-соціального розвитку дитини раннього віку. Вихователь ДНЗ №9 Тарасенко І.С. звернула увагу присутніх на питання щодо ролі педагога у формуванні почуттів та емоційно-соціальної спрямованості дитини раннього віку, а Маммабутаєва С.В. (ДНЗ №31) поділилася з колегами досвідом своєї педагогічної діяльності та висвітлила тему соціального становлення особистості малюка засобами естетичного виховання через призму співробітництва ДНЗ та сім’ї. Важливим фактором розвитку соціальної особистості дитини раннього віку є криза 3-х років, яке розкрила присутнім вихователь ДНЗ №36 Квітченко Л.Б.

В рамках практичної частини ПНМК було переглянуто інтегроване заняття з дітьми раннього віку «Лисичка та Колобок», яке презентувала Дунда Н.І., вихователь ДНЗ №31, під час якого малюки емоційно сприймати зміст казки та раділи казковим персонажам, вчилися співчувати, радіти, підтримувати піднесений настрій, позитивні почуття.

Незабутні враження у педагогів залишилися після перегляду виставки – презентації дидактичного матеріалу «Пізнаємо світ маленької дитини», представленою вихователем Яворською І.М. (ДНЗ №31). А  міні-практикум «Розвиваємо емоційний світ дитини!», проведений вихователем – методистом Желєзняк О.А. (ДНЗ №24), був спрямований на закріплення набутих знань, вмінь та навичок та викликала багато позитивних вражень та зацікавленості у учасників заходу.

В заключній частині методистом МК Героєвою В.І. були надані методичні рекомендації щодо створення в групах раннього віку відповідних умов для подальшої соціальній адаптації малюків і оволодінням ними засобами пізнання світу. Зустріч пройшла в теплій і невимушеній атмосфері і спонукала педагогів до подальшого професійного самовдосконалення.


Інтегрований підхід до активізації розумової діяльності

21. 11. 2017 р. на базі ДНЗ  №25 «Радість» (завідувач Савченко Л.М.) пройшло засідання ПНМК вихователів груп старшого дошкільного віку за темою «Інтегрований підхід до активізації розумової діяльності в розвитку логіко-математичної компетентності дошкільників». Робота була направлена на підвищення рівня професійної компетентності педагогів щодо впровадження інноваційних технологій, які сприяють результативності логіко-математичного розвитку та зорієнтовані на індивідуальний підхід до дитини.

Вихователями ДНЗ №27  Прусовою Л.П. та Савченко А.М. була запропонована структура проведення з дошкільниками Ранкових зустрічей, які згуртовують дитячий колектив, навчають доброзичливому ставленню один до одного.

Відкритий показ роботи з дітьми старшого дошкільного віку – інтегроване заняття з розвитку логіко-математичної компетентності «Лісові пригоди» (Бікмеєва І.М., ДНЗ №25) не залишив байдужим ні одного педагога. Вихователь використовувала різноманітні дидактичні методи та прийоми інноваційних технологій: «логічні блоки З. Дьєнеша», кубики Нікітіних тощо.

Керівник ПНМК вихователів груп старшого дошкільного віку Руріч Л.О. акцентувала увагу присутніх на необхідності проведення інтегрованих занять логіко-математичного спрямування, що забезпечують мотивацію дітей до пізнання, стимулюють розвиток психічних процесів.

         В заключній частині методистом МК Героєвою В.І. були надані методичні рекомендації щодо впровадження сучасних перспективних педагогічних технологій з зазначеної проблеми і подальшого їх використання в освітній діяльності дошкільних закладів.


Свято як інтеграційна форма організації художньо-естетичної діяльності дітей

02.11.2017 р. на базі ДНЗ № 24 «Росинка» відбулося методичне об’єднання музичних керівників м.Добропілля за темою «Свято як інтеграційна форма організації художньо-естетичної діяльності дітей. Значення святкових ранків у виховній роботі дошкільного закладу».

Робота методичного об’єднання сприяла підвищенню рівня професійної компетентності педагогів щодо використання  форм і методів роботи у всіх видах музичної діяльності у дошкільному навчальному закладі. Відкрили  захід Героєва В.І., методист МК та Капаєва Т.М., керівник методичного об’єднання.

Досвідом роботи про значення святкових ранків у виховній роботі дошкільного закладу та особливості проведення свят та розваг у різних вікових групах дитячого садочка поділилася музичний керівник ДНЗ № 25 Лисан Н.В. Про важливість співпраці музичного керівника, вихователя та родини  у підготовці та проведенні свята в своїй інтерактивній доповіді наголосила  Костєва О.О., музичний керівник  ДНЗ №15.

В рамках засідання було проведено відкритий показ роботи з дітьми молодшого дошкільного віку – тематичне музичне заняття «Цікава прогулянка» (музичний керівник Журова А.А., вихователь Вергелес О.В.) Представлений показ роботи з дітьми деталізував підготовчі компоненти до осінніх ранків. Через співи, танці, ігри, інсценізації, уроки Тітоньки Сови  маленькі діти дізналися багато нового про рідний край та зміни в природі восени.

Яскраво та радісно пройшла осіння розвага «В гості осінь завітала» (музичний керівник Журова А.А.). Святкова атмосфера, краса оформлення музичної зали, костюмів, добре підібраний репертуар, барвистість виступів дітей – всі ці важливі фактори естетичного виховання дошкільнят були покладені в основу осіннього дійства. Ідея приходу осені в наш край  була донесена до кожної дитини, базувалася на доступному дітям художньому матеріалі з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей середнього дошкільного віку.

Засідання завершилося хіт – парадом методичних ідей, під час якого педагоги мали змогу презентувати свої творчі надбання щодо організації свят осіннього циклу для дітей старшого дошкільного віку.

В заключній частині педагоги висловили свої думки з даного питання та зробили висновки для подальшої роботи. Методистом МК Героєвою В.І. були  надані методичні рекомендації щодо використання сучасних підходів  в організації святкових ранків в ДНЗ.


Організація комунікативно – мовленнєвої діяльності дітей 4-5 років на засадах дитиноцентризму

Згідно плану роботи  методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради 26 жовтня 2017 року на базі ДНЗ №29 (завідувач Мангушлу О.В.)  пройшло чергове засідання ПНМК вихователів груп середнього дошкільного віку дошкільних навчальних закладів м.Добропілля за темою «Організація комунікативно – мовленнєвої діяльності дітей 4-5 років на засадах дитиноцентризму».

Керівник ПНМК Чубченко Л.Л .(вихователь-методист ДНЗ №19) висвітлила теоретичні основи становлення і розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку на засадах дитиноцентризму. Жукотська Л.Б.( ДНЗ №13) виступила з презентацією досвіду роботи «Вплив мовленнєво-рухливих вправ на формування здорового способу життя засобами інноваційної технології «Піснезнайка», а Броваренко С.Г. (ДНЗ №29)  поділилася досвідом роботи щодо формування пізнавальної активності дошкільників засобами мнемотехніки.

Практична частина засідання  розпочалася переглядом інтегрованого заняття з використанням прийомів мнемотехніки «До бабусі на гостину» з дітьми середньої групи (вихователь Броваренко С.Г.), під час якого малята  показали вміння створювати мнемодоріжки за змістом загадок, віршів. Педагог розвивала дрібну моторику шляхом різноманітних рухів та вправ, активізувала розумову діяльність, кмітливість, спостережливість, образне мислення, пам'ять, увагу. Особливо цікаво пройшли форми співробітництва з однолітками та дорослими, які сприяли виникненню дружніх стосунків, розвитку самостійності і ініціативності та викликати інтерес до національної культури.

Особливу зацікавленість у педагогів викликала презентація відеофільму завідувача  ДНЗ №29 Мангушлу О.В.  «Як педагоги ДНЗ № 29 до країни Мнемотехніки подорожували», ділова гра «Презентація інноваційних майстерень» (Чубченко Л.Л., керівник ПНМК) під час якої були представлені інновації А.М.Богуш, А.М.Гончаренко, Н.В.Гавриш. Закінчилось засідання  підведенням підсумків роботи та наданням методичних рекомендацій.


Сучасні підходи до організації роботи над науково-методичною проблемою  ДНЗ

Засідання Школи вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів міста Добропілля «Творча лабораторія» за темою «Сучасні підходи до організації роботи над науково-методичною проблемою  ДНЗ» проведено 25.10.2017 року на базі відділу освіти Добропільської міської ради.

Із концептуальними засадами «Нової української школи»  в рамках впровадження нового Закону «Про освіту» виступила методист МК Героєва В.І. Поглибити знання педагогів про мету, завдання та зміст роботи над науково-методичною проблемою закладу була можливість під час тренінгу «Мотивуємо. Міркуємо. Аналізуємо», проведеному вихователями-методистами Андруняк А.І., Руріч Л.О. (ДНЗ №34). Чубченко Л.Л. (ДНЗ №19) запропонувала розглянути питання «Визначення технології вибору науково-методичної проблеми та алгоритм роботи», яке стане в нагоді під час роботи над науково-методичною проблемою в дошкільному закладі.

З «категоральними, змістовними та структурними характеристиками сучасного заняття» педагогів познайомила Гринцова О.В. (ДНЗ №35) та надала рекомендації щодо проведення міського конкурсу «Сучасне заняття». Андруняк А.І., керівник школи вихователів-методистів розповіла про участь у І Міжнародному Конгресі Тьюторів (м.Київ).

Плідна робота школи методистів допомогла визначити оптимальні шляхи реалізації науково-методичної проблеми та спонукала до професійного й особистісного самовдосконалення педагогів дошкільних закладів.


Соціальна та фінансова освіта дошкільників  як складова людської культури

Засідання ПНМК вихователів груп старшого дошкільного віку з теми «Соціальна та фінансова освіта дошкільників як складова людської культури» відбулося 24 жовтня 2017 року на базі ДНЗ №15 «Малятко» (м.Білицьке). Розглядалися питання формування економічної культури дошкільника та основних завдань економічного виховання дітей старшого дошкільного віку.

Бойченко О. В., в.о. завідувача ДНЗ №15 презентувала досвід роботи дошкільного закладу з економічного виховання, представила цікаві форми роботи з дошкільниками та авторські дидактичні матеріали педагогів закладу.

Теоретична частина розпочалася з підведення підсумків роботи ПНМК вихователів груп середнього віку за минулий рік та надання інструктивно-методичних рекомендацій на наступний 2017-2018 навчальний рік. З доповіддю за темою «Старший дошкільний вік як перехідний етап між дошкільником і молодшим школярем» виступили Соловйова-Зубкова Ю.Ю. та Ніколаєва В.Ю. (ДНЗ №22). Терлецька Н.Ю.(ДНЗ №24) ознайомила слухачів з інформаційною панорамою «Відстеження динаміки зростання якісних показників у дітей дошкільного віку як основи моніторингових досліджень дошкільної зрілості», Мозгова Н.Г. (ДНЗ №34) презентувала «Завдання економічного виховання та тематичну спрямованість початкових економічних знань», а Куніцина А.М. (ДНЗ №20) поділилась наробками з досвіду роботи «Рання профорієнтація дошкільників засобами економічного виховання»

Перегляд інтегрованого заняття з пріоритетом економіко-математичного спрямування в старшій групі «Навіщо людині гроші» у вихователя Нестерова Н.М. (ДНЗ №15) не залишив байдужим ні одного педагога. Протягом заняття дошкільнята показали себе обізнаними у товарно-грошових відносинах, знавцями іноземної валюти, справжніми рекламодавцями. Діти отримали багато позитивних емоцій та змогли зарядити ними оточуючих. Костєва О.О., музичний керівник цього закладу, провела ігри економічного спрямування, які педагоги занотували собі до педагогічної скарбнички.                                               Узагальненням практичної частини стала гра-рефлексія «Я сьогодні…», яку  провела  методист МК Героєва В.І. та керівник ПНМК Соловйова-Зубкова Ю.Ю., що надало можливості підвести підсумки проведеної зустрічі та виробити рекомендації щодо впровадження розглянутої проблеми в своїх дошкільних закладах.                                               . 


Розвиток математичних здібностей молодших дошкільників за допомогою паличок Кюїзенера та блоків Дьєнеша

Засідання ПНМК вихователів груп молодшого дошкільного віку за темою: «Розвиток математичних здібностей молодших дошкільників за допомогою паличок Кюїзенера та блоків Дьєнеша» проведено 17 жовтня 2017 року на базі ДНЗ №3 відділу освіти Добропільської міської ради.  

Перліцану Л.В., керівник ПНМК, вихователь-методист ДНЗ №36, відкрила зустріч теплими словами та побажаннями плідної співпраці та зупинилась на розгляді питання «Сенсорне виховання дітей молодшого  віку у світлі освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному   просторі» Базового компоненту дошкільної освіти України. Поліщук А.В., вихователь-методист ДНЗ №3, запропонувала познайомитися  з методикою «Кольорова математика Кюїзенера», спрямованої на розвиток математичних уявлень дошкільника, а вихователь Ротар М.В. провела майстер-клас «Давайте пограємо разом», під час якого педагоги мали змогу практично попрацювати з дидактичними наборами – паличками Кюїзенера, блоками Дьєнеша. Практичний психолог ДНЗ №3 Булінг О.В. запропонував комплекс вправ щодо профілактики стресу та негативних емоційних проявів, які стануть в нагоді педагогам дошкільних закладів

Особливу зацікавленість педагогів викликало відкрите заняття сенсорно-пізнавального спрямування в II молодшій групі «Подорож казкової бджілки в гарне місто настрою» (вихователь ДНЗ №3 Чорна Г.С.), під час якого малята в практичній діяльності уміло використовували дидактичний матеріал: палички Кюїзенера та математичні блоки Дьєнеша.

На засіданні предметної науково-методичної комісії була створена позитивна та невимушена атмосфера, учасники мали змогу проявити свої творчі здібності, креативний підхід під час складання казок на новий лад. Методист  методичного кабінету Героєва В.І. підвела підсумки та надала практичні рекомендації щодо організації освітньої діяльності в молодших дошкільних групах, які допоможуть в реалізації освітньої лінії БКДО “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”.


Семінар музичних керівників ДНЗ

Згідно плану роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради в дошкільному навчальному закладі  №12 «Дзвіночок» м.Білицьке (завідувач Рябчук М.М.) пройшло засідання методичного об’єднання музичних керівників ДНЗ м. Добропілля за темою «Складові професійної майстерності музичного керівника як засіб стимулювання до інноваційної освітянської діяльності».

Керівник МО Капаєва Т.М. (музичний керівник ДНЗ №6) проаналізувала роботу методичного об’єднання за минулий навчальний рік та визначила пріоритетні напрямки роботи педагогів в новому 2017-2018 н.р. Не менш актуальну тему «Дитиноцентризм - як підґрунтя розвитку дошкільної освіти» висвітлила в своїй доповіді методист методичного кабінету Героєва В.І. Музичні керівники Солопова Н.О. (ДНЗ №36) та Деньгуб С.В. (ДНЗ №22) зупинилися на вимогах законодавчих та нормативних документів з питань музичного виховання, зокрема оновленого Базового компоненту дошкільної освіти та програм «Українське дошкілля» і «Впевнений старт».

На високому методичному рівні пройшло заняття «Подорож до осіннього лісу» в старшій групі (музичний керівник ДНЗ№12 Чирва О.Я. та вихователь Кириченко Н.Г.). Педагоги застосували безліч методів та прийомів, щоб донести до малюків звуки музики, які дарує природа (шелест сухого листя, шум дощу, гуркіт грому тощо). Свої відчуття під час спостережень в навколишньому середовищі  діти із захватом відтворювали на дитячих музичних інструментах.

Не залишилися байдужими педагоги міста від перегляду «Фестивалю талантів нашого городу» (свято врожаю). Дітлахи в яскравих костюмах овочів танцювали, жартували, співали, розповідаючи про смакові та корисні якості кожного з них. А «Опудало» (головний пан на городі) покорив всіх присутніх своїм гумором, піснями та завзятими танцями. Вихователь Мосейчук К.М. дуже відповідально поставилась до створення цього образу (сучасний костюм, металеві прикраси, дзвінкий голос, жарти). Не тільки діти, а й дорослі не зводили очей з неперевершеного «Пана». Фестиваль вдався на славу!

Підводячи підсумки методист МК Героєва В.І. визначила, що головною метою роботи музичного керівника має бути удосконалення знань про сучасні технології розвитку у дітей музикальності, музичних і творчих здібностей та шляхи формування музичного смаку, елементарних уявлень про музичну культуру, щоб підняття суспільний рейтинг музичних керівників ДНЗ.


Дитячий туризм в системі фізкультурно-оздоровчої роботи   ДНЗ

Згідно плану роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради проведено виїзний семінар для керівників дошкільних навчальних закладів м.Добропілля з проблеми «Дитячий туризм в системі фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільного закладу» (відповідальний ДНЗ №16 «Берізка», завідувач Верещака О.Ю.).

            Методист методичного кабінету Героєва В.І. розкрила концептуальні засади та  наголосила на важливості використання дитячого туризму як засобу реалізації оздоровчих завдань фізичного виховання дошкільників відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти і Нової української школи.

              Завідувач ДНЗ №16 Верещака О.Ю. презентувала наробки з досвіду роботи дошкільного закладу  з дитячого туризму  як реальної можливості проведення в ДНЗ підготовки дітей до школи і до життя; виховання любові до природи, рідного краю, Батьківщини.

Присутнім керівникам закладів була запропонована інтерактивна практична робота з впровадження туризму «Квест по-сучасному або Сюрприз по-старому» ( вих. Сорокіна О.О., Камінська Ю.В., Вініченко Т.С.), що надало можливості педагогам проявити себе в різних формах роботи з фізкультурно-оздоровчого напрямку.

Свій досвід роботи за темою «Нехай земля квітує всюди  - природу збережімо, люди!». Освіта для сталого розвитку – новий напрям у сучасній освіті»  представили керівники ДНЗ №9   Бабенко О.О. та Лук'ян Т.М.

Практична робота засідання МО «Практика ранкових зустрічей як стратегія розвитку дитячої спільноти» з досвіду роботи ДНЗ №35 «Казка» (завідувач Терновська О.В.,  вихователь-методист Гринцова О.В.) викликала жвавий інтерес   у присутніх та бажання впроваджувати цю практику в своїх закладах освіти.

Мальцева І.А., спеціаліст відділу освіти, підвела підсумки роботи семінару та запропонувала методичні рекомендації щодо підвищення мотивації керівників з впровадження  даної проблеми в дошкільних навчальних закладах м.Добропілля.

     На семінарі були створені умови для активного обміну досвідом роботи з питань фізкультурно-оздоровчої роботи в дружній та теплій атмосфері.   


Основні напрямки розвитку та модернізації дошкільної освіти в Україні


Засідання ПНМК вихователів груп дітей молодшого дошкільного віку міста Добропілля

          В новому 2017-2018 навчальному  році розпочалась активна робота педагогів - дошкільників міста Добропілля. 12 вересня 2017 року на базі відділу освіти Добропільської міської ради згідно з планом методичного кабінету відбулося засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп молодшого дошкільного віку за темою:

«Сучасні вимоги до якості освіти дітей молодшого дошкільного віку в контексті Базового компоненту дошкільної освіти».

         Методист методичного кабінету Героєва В.І. відкрила зустріч теплими словами та побажаннями плідної співпраці всім учасникам в новому навчальному році, ознайомила вихователів з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо організації навчально-виховного процесу в дошкільному закладі на 2017-2018 н.р. і розкрила сутність поняття  дитиноцентризму – як підґрунтя розвитку дошкільної освіти.

Керівник ПНМК, вихователь-методист ДНЗ №36 “Пролісок” Перліцану Л.В. запропонувала звернути увагу педагогів на  вимоги до  організації сучасного заняття в дошкільному закладі та надала  рекомендації  щодо побудови добрих стосунків з батьками вихованців  «Співпраця без конфліктів».

          Краснова О.В., практичний психолог ДНЗ №4 «Ластівка», розповіла про  особливості психологічного розвитку малюків молодшого дошкільного віку. А  Гусєва Н.Г., вихователь ДНЗ №34 «Вуглик»,  презентувала  досвід роботи за темою «Стратегія впровадження освіти для сталого розвитку в освітньо-виховному процесі дошкільного закладу», чим визвала зацікавленість всіх присутніх.  Фісак О.І., вихователь ДНЗ №36 «Пролісок»,  ознайомила колег із «Впровадженням проекту “Садочок – простір дружній до дитини”, організованим за ініціативи Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та підтримки Представництва Дитячого фонду Організації Об’єднаних націй (ЮНІСЕФ) та презентувала «Формування життєвої компетентності дітей молодшого дошкільного віку через впровадження технології «Ранкові зустрічі».

Всі учасники заходу мали змогу обговорити проблеми, поділитися досвідом та висловити свою думку щодо організації та проведення наступних засідань ПНМК.


Щасливий малюк – щасливе дитинство!

                    Одним із найважливих питань, яке турбує сучасне суспільство – це розвиток дитини раннього віку. Як забезпечити повноцінне становлення малят, як змістовно та методично правильно організувати освітній процес у дошкільному закладі? Ці питання були обговорені на засіданні предметної науково-методичної комісії вихователів груп раннього віку, яке відбулося 13 вересня 2017р. на базі ДНЗ №4 «Ластівка» (завідувач Соловйова Н.В.).

Засідання відкрила методист методичного кабінету Героєва В.І., яка звернулася до присутніх з привітальним словом та окреслила головні напрямки навчально-виховної роботи в 2017-2018н.р. в презентації «Дитиноцентризм як підґрунтя розвитку дошкільної освіти». Керівник ПНМК, вихователь-методист ДНЗ №24 Желєзняк О.А. познайомила педагогів із сучасними вимогами щодо планування навчально-виховного процесу в групах дітей раннього віку. Практичний психолог ДНЗ №4 Краснова О.В. звернула увагу присутніх на особливості розвитку дітей раннього віку. Вихователь ДНЗ №24 Дубовик Н.Ю. поділилася з колегами досвідом своєї педагогічної діяльності з дітьми раннього віку та висвітлила тему індивідуального підходу у роботі з малятами як одного із факторів реалізації системного підходу до навчально-виховної роботи в ДНЗ.

Під час практичного блоку  вихователь ДНЗ №4 «Ластівка»   Норкіна Н.В. провела індивідуальне обстеження нервово-психічного розвитку малюків. Педагоги закладу представили виставку посібників за темою «Створення оптимального сенсорно-пізнавального простору в групах раннього віку через використання Монтесорі – матеріалу», яка викликала багато вражень та зацікавленості у учасників заходу. Завершальним етапом практичного блоку було проведення міні-практикуму «Навчаємося в грі!» (вихователь – методист ДНЗ № 24 Желєзняк О.А.), під час якого педагоги мали змогу закріпити на практиці набуті знання, вміння та навички.

Раннє дитинство – бурхливий розвиток дитини, оволодіння багатьма новими діями, зародження і вдосконалення нових видів діяльності. Тому, педагогічний супровід раннього віку полягає у створені умов для розвитку всебічно-розвиненої та гармонійно-спрямованої особистості дитини – наголосила методист МК Героєва В.І., яка підвела підсумок зустрічі та надала практичні рекомендації педагогам. Зустріч пройшла в теплій і невимушеній атмосфері, не залишила учасників ПНМК без корисних надбань в педагогічній скарбниці кожного.