Вивчаємо та впроваджуємо новітні технології

12 травня 2016 року в актовому залі відділу освіти  Добропільської міської ради пройшло засідання Школи вихователів-методистів «Творча лабораторія» на тему: «Упровадження в систему роботи ДНЗ стратегічних ліній модернізації дошкільної ланки освіти».

            На засіданні обмінювались інформацією здобутою на методичних заходах різного рівня  методист ММК В.І.Героєва, вихователі-методисти та вихователі ДНЗ Добропілля, Білозерського, Білицького та Новодонецька. Під час проведення заходу учасники познайомились з новими науковими надбаннями в  дошкільній освіті. Учасники мали можливість ознайомитися з вітчизняним та міжнародним досвідом в сучасній освіті. Вихователі-методисти Гринцова О.В. (вихователь-методист ДНЗ № 35) , Перліцану Л.В. (вихователь-методист ДНЗ № 36) надали  інформацію про участь у круглому столі зональної педмайстерності  «Формування ціннісної орієнтації і громадянської  самосвідомості учасників навчально-виховного процесу» (м.Краматорськ, 14.04.2016р.).

            З презентацією «Шлях до успіху майбутнього першокласника», представленої на  засіданні творчої  лабораторії в м. Красноармійськ, 04.12.2015р. виступили Героєва В.І. методист ММК, Чубченко    Л.Л. вихователь-методист  ДНЗ №19, Железняк О.А. вихователь-методист ДНЗ № 24. Питання «Методичний супровід самоосвітньої діяльності ДНЗ» в рамках роботи творчої групи при обласному  ІППО  розкрила вихователь-методист ДНЗ № 34 «Вуглик» Руріч Л.О. З поняттям брейнстромінгу, розглянутому на семінарі «Формування пізнавальної компетентності дітей дошкільного віку через   творчу діяльність» в м.Дружківка 27.04.2016р. ознайомила вихователь-методист ДНЗ № 20  Хоміч О.С..

            Актуальною на сучасному етапі стала інформація про впровадження курсу «Культура добросусідства», який розглядався на  обласному семінарі в м.Красноармійськ, 20.03.2016р.. По цьому питанню слухали методиста ММК  Героєву В.І. та старшого вихователя ДНЗ № 34 Андруняк А.І..   Про участь в обласному методичному  фестивалі «Дошкільна палітра Донеччини»  (м.Краматорськ) доповіла  Бабенко О.О. вихователь-методист ДНЗ № 4.

            У теоретико-практичній частині, в лекції-презентації  з елементами майстер-класу на тему «Моніторинг якості освіти: кваліметрична модель експертної оцінки» виступила Андруняк А.І. старший вихователь ДНЗ № 34. Вона розкрила зміст  орієнтовної ігрової експрес-діагностики, яка презентувалась на  Всеукраїнському семінарі-практикумі 05.04.2016р. в м.Київ.

            Учасникам засідання були надані методичні рекомендації по втіленню даних технологій в практику роботи дошкільних закладів.          


Творчий  підхід  до  роботи

Навчити дітей слухати й розуміти музику – по-справжньому творче завдання. Насамперед треба створити на кожному занятті відповідну атмосферу, а ще вміло використовувати поетичне слово,  живопис, дидактичні ігри та імпровізації. Це збагатить духовний світ малюків, пробудить інтерес до музичного мистецтва, подарує незабутні світлі враження. З цією метою музичний керівник ДНЗ №34 «Вуглик» Василець Вікторії Василівна розробила тематичні заняття циклу «Музика і природа», які надруковані у Всеукраїнському журналі «Дошкільне виховання»:

v«Осені акорд прощальний» (№10, 2015рік);

v«Чарівні мелодії зими» (№1, 2016рік);

 

v«Розлилася музика весни»  (№ 4, 2016рік).


Засідання   МО   керівників   ДНЗ

26 квітня 2016року згідно плану методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради на базі ДНЗ №15 «Малятко» був проведений семінар для керівників м.Добропілля з проблеми «Роль керівника щодо створення умов успішності педагогічної діяльності педагогів засобами інтерактивного навчання згідно з вимогами, визначеними оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти».

            На засіданні були присутні:спеціаліст відділу освіти Мальцева І.А.; методист МК Героєва В.І.; керівники та методисти дошкільних навчальних закладів м.Добропілля, Білозерське, Білицьке, смт Новодонецьке, Водяне.

          На початку семінару методист МК В.І.Героєва широко розкрила особливості реалізації здоров'язбережувальних технологій виховання дітей в умовах дошкільного навчального закладу, визначила актуальність даної проблеми.

            В ході семінару присутнім була показана практична робота з дітьми з впровадження здоров'язбережувальних технологій,а саме: інтегроване заняття валеологічного спрямування в старшій групі «Де ховається здоров'я?», вихователь Рєзнік О.М.; фрагменти фізкультурних занять  з використанням інноваційних оздоровчих технологій(дихання за методикою А.М.Стрельникової) «Повітряний чарівник» Кузьма О.І.;та  гімнастика на степ-платформах «Робіть зарядку, все буде в порядку!» вихователь Станасюк Є.Г.;музичним керівником Костєвою О.О. було запропоновано театралізовано – спортивну виставу «Малі Олімпійські ігри 2016» та флеш-моб працівників закладу «Ми – за здоровий спосіб життя!».

            Завідувач ДНЗ Сачко Т.В. та вихователь–методист закладу Запорожець І.В. провели педагогічний брифінг «Здоров'язбережувальні технології в дошкільній освіті як засіб інтерактивного навчання», який супроводжувався презентаціями, докладами. Широко показана робота закладу з даного напрямку. Всі присутні мали змогу практично створити модель діяльності працівників дошкільного навчального закладу з впровадження фізкільтурно-оздоровчої роботи, визначити аспекти складових здоров'я, а також скласти портрет здорової дитини. Ще в практичній частині відвідувачі семінару познайомилися з новою формою методичної роботи- web-квестом «Здоров'я – найдорожчий скарб», в ході якого вирішували завдання  за допомогою інтернет – ресурсів і залишали свої коментарі, які в подальшій роботі будуть опрацьовані та складено методичні рекомендації для подальшої роботи. На семінарі панувала сприятлива та тепла атмосфера.

      Методист МК Героєва В.І. та завідувач закладу Сачко Т.В. разом створили умови для активного інтегрованого інтерактивного обміну досвідом роботи з питання здоровя'збереження та ухвалили методичні рекомендації для підвищення мотивації щодо здійснення роботи з даної проблеми в дошкільних навчальних закладах великого Добропілля.


Участь педагогів ДНЗ міста в семінарі «Управління освітнім процесом у сучасному дошкільному навчальному закладі»

18 квітня 2016  року  в  м. Слов’янську  пройшов авторський методичний семінар «Управління освітнім процесом у сучасному дошкільному навчальному закладі»,  учасниками якого були   методист  методичного кабінету Героєва В.І.,  завідувач  ДНЗ №34 Баликіна О.Є. та  вихователь-методист  ДНЗ №24 Железняк О.А.

Семінар проводила Катерина Леонідівна Крутій – доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та методики початкової і дошкільної освіти Інституту педагогіки і психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Вона докладно розповіла про концепцію та зміст освітньої програми «Дитина в дошкільні роки», методичне забезпечення та супровід використання запропонованої програми. Особливу увагу приділила плану освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку, розробленого за кварталами. В ньому запропоновано різноманітні форми як спеціально організованої, так і повсякденної діяльності дошкільників.

План дає можливість реалізувати завдання комплексної освітньої програми «Дитина в дошкільні роки». 


Свято   музики

               12  квітня 2016 року на базі ДНЗ №27 «Ромашка»  відбувся фестиваль хореографічної та пісенної творчості дорослих та дітей «Злагода», де зустрілися творчі колективи дитячих садочків смт Новодонецьке  - «Ромашка», «Радість», «Малятко».

       Гостями фестивалю були:

- методист відділу освіти Добропільської міської ради Героєва В.І.

- секретар Новодонецької селищної ради Ганінець Г.Ф.

- керівник МО музичних керівників Капаєва Т.М. та музичні керівники м. Добропілля,  м.Білозерське.

       Мета фестивалю:

-         створити умови для розвитку позитивного самовідчуття, розкутості, емоційного благополуччя, згуртованості в дитячому колективі, формувати доброзичливе ставлення один до одного та комунікативні   навички;

-         виховувати культуру виконання; отримувати задоволення від спільних дій; емоційно відгукуватись на прояви естетичного у житті та музичній діяльності;

-         залучати дітей до світової музичної культури.

       Розпочався фестиваль піснею-привітанням «Зустріч друзів» у виконанні працівників ДНЗ №27 «Ромашка». Продовжили свято яскраві ведучи – нотки «Ігринка» та «Веселинка». Дорослі та юні таланти демонстрували свої вміння в хореографічному та вокальному жанрах. До уваги присутніх творчі дитячі колективи запропонували танцювальні композиції: сучасний танець «Ми - найкращі!» (ДНЗ №25 «Радість»),  рок -н-рол у виконанні дітей  ДНЗ №31 «Малятко»  та кумедний «Танок кошенят» у виконанні дітей ДНЗ №27 «Ромашка».

       Родзинками фестивалю стали: яскравий танок жабенят з музичної казки «Дюймовочка» (ДНЗ №27 «Ромашка»), веселий танок «Було у хлопця 5 дівчат» (ДНЗ №25 «Радість»), лірична хореографічна композиція з тканиною ДНЗ №31 «Малятко».

       По завершенню свята творчі колективи кожного садочка представили    цікаві концертні номери та прозвучала фінальна пісня  «Дорослі та діти» у виконанні  вихованців та співробітників садочка «Ромашка», яка стала логічним завершенням свята музики «Злагода- 2016».

       Журі та гості фестивалю відзначили, що всі конкурсанти талановиті, завзяті, творчі та побажали всім учасникам натхнення, розвитку, перемог та нових звершень! Кожен учасник фестивалю був нагороджений солодким кіндер сюрпризом від Новодонецького селищного голови Бражнікова Д.О., який вручила секретар Новодонецької селищної ради Ганінець Г.Ф. Всі колективи дошкільних навчальних закладів на згадку та добру пам'ять отримали  символ свята «Скрипковий ключ». 


Семінар – практикум для вихователів – методистів,                 вихователів старших груп дошкільних навчальних    закладів та вчителів 4 класів загальноосвітніх шкіл    м.Добропілля

29 березня 2016 року згідно плану методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради на базі ДНЗ №22 «Райдуга» був проведений семінар- практикум з проблеми ««Розвиток дошкільняти як гармонійної, різнобічної, життєво компетентної особистості в  роботі ДНЗ та початкової ланки освіти».

На засіданні були присутні : методисти МК Героєва В. І. та Гнилицька Л.В. Зміст семінару був націлений на успішну роботу двох перших ланок освіти ДНЗ та ЗОШ.

Співпраця між ДНЗ та ЗОШ як основа забезпечення принципу наступності у навчанні, на цьому  наголосила методист МК Героєва В. І.   

Завідувач ДНЗ №22 Н.В. Махмудова розкрила питання наступності та послідовності між дошкільною та початковою ланками освіти.

Чільне місце для вдосконалення навчально-виховного процесу та адаптації дітей до школи посідають сучасні інноваційні технології, що дають змогу якісно, в незвичних та цікавих формах проведення донести всю необхідну інформацію та знання з  піднятої нами проблеми до всіх учасників навчально-виховного процесу. Дане питання освітила вихователь-методист ДНЗ №22 Соловйова-Зубкова Ю.Ю.

             Подальша робота відбувалась у формі консалтингу.

Під час перегляду практичної роботи з дітьми, педагоги мали можливість ознайомитись з інноваційними технологіями які використовуються в ДНЗ для всебічного розвитку дітей дошкільного віку.

Ранній розвиток дитини. Методика Глена Домана (вихователь Гайдар В.М.); розвиток мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку інноваційною методикою Ж.О.Декролі (вихователь Колеснікова І.М.); розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами театралізованої діяльності (вихователь Евтушенко О.О.); роль оздоровлення у формуванні життєвої компетентності дитини в ДНЗ (вихователь Гунько Н.В.); патріотичне виховання дошкільників засобами народознавства (вихователь Саєнко О.В.).

Вихователь-методист ДНЗ №34  А.І. Андруняк,  у своїй презентації ознайомила присутніх  з тим як відстежити  динаміку зростання якісних показників у дітей дошкільного віку на основі моніторингових досліджень дошкільної зрілості за  «Табелем успіху» А.І.Андруняк. Особливо зацікавило це питання вчителів ЗОШ.

Цікавою та пізнавальною була ділова гра «Педагогічний ринг, яку провела  Божикова  С.О.,  де педагоги мали можливість знайти шляхи оновлення та вдосконалення системи дошкільної та початкової освіти.

Досвідом роботи ЗОШ №15 щодо забезпечення наступності і перспективності між дошкільним закладом та школою, поділилася Жуковська О.О. вчитель 4 класу ЗОШ №15.

            На підсумково – аналітичному етапі учасники засідання разом з методистами МК Героєвою В. І. та Гнилицькою Л.В.  проаналізували проведені заходи, ухвалили практичні рекомендації з наступності між дошкільною та початковою ланками загальної освіти.


                  Заключне засідання методичного об’єднання                             вихователів груп раннього віку  м. Добропілля

 

            15 березня  на бізі Добропільського відділу освіти було проведено заключне засідання методичного об’єднання вихователів груп раннього віку  м. Добропілля за темою «Вплив дорослого на соціальне становлення особистості дитини раннього віку». У практичній частині засідання цікавою та змістовною була доповідь з досвіду роботи по  темі «Організація системи роботи щодо соціального становлення дитини через трудову діяльність»  вихователя ДНЗ №13 «Світлячок» Жукотська Л.Б.. До уваги присутніх була підготовлена презентація  казок для фланелеграфа і режисерська  гра – своїми руками  « Хокейная команда».

           Майстер - клас показала вихователь ДНЗ №13 «Світлячок» Конякина К.О. по темі   «Соціальне становлення  дитини ранього віку через використання театралізації». Майстер-клас пройшов весело та цікаво, всі присутні  отримали величезне задоволення від ігор та театрізованих вправ. Що це не пусті слова, Ви зрозумієте лише поглянувши на фотографії заходу.

           Підсумовуючи роботу методичного об’єднання вихователів груп раннього віку за 2015-2016 навчальний рік, методист відділу освіти Героєва В.І. зазначила, що діяльність методоб’єднання  сприяла удосконаленню фахової майстерності вихователів, підвищенню результативності їх педагогічної діяльності, поповнила скарбничку професійних знань та вмінь педагогів.


                                  Засідання опорного ДНЗ

                      Сьогодні 16 березня 2016 року в дошкільному навчальному закладі №34 «Вуглик» відбулось засідання опорного ДНЗ. Тема засідання «Організація театралізованої діяльності дітей засобами мовленнєвої, музичної та ігрової діяльності як реалізація освітньої лінії  БКДО «Дитина у світі культури». 

Спочатку всі гості були запрошені на театралізоване дійство «Як сонечко шукали»,  учасниками якого були діти молодшого дошкільного віку та їх матусі. Діти разом з батьками перетворились на справжніх акторів. З великим задоволенням танцювали, співали та розповідали вірші. Емоційний настрій дітей був на високому рівні і залишився до закінчення вистави.

Діти старшої групи «Вогники» разом з вихователем Третьяковою В.С. показали гостям тіньовий театр «Коза-дереза». Малюки продемонстрували  свій артистизм, акторські здібності та вміння «входити в образ».

Фрагмент заняття з проблеми сталого розвитку поєднала з театралізованою діяльність вихователь Гусєва Н.Г. на тему «Збережи первоцвіт». Діти у виставі показали, які наслідки можуть трапитись,  якщо ми не будемо берегти природу та доглядати за нею. 

Під час проведення теоретичної частини були розглянуті такі питання:

1.     Розвиток творчих здібностей засобами театралізованої діяльності у дітей старшого дошкільного віку. (презентація Руріч Л.О.)

2.     Розвиток музично-театралізованих здібностей дітей старшого дошкільного віку згідно вимог БКДО.(презентація Перліцану Л.В.)

3.     Організація театралізованої діяльності дітей старшого дошкільного віку засобами практичної технології. (ділова гра Палій Г.В.,   

 Харченко Т.О.).

  ПНМК вихователів груп середнього дошкільного віку 

            ПНМК вихователів груп середнього дошкільного віку  в ДНЗ № 25 «Радість» за темою«Впровадження інноваційних здоров’язбережувальних технологій як один із засобів модернізації фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ»

            Батьків і педагогів сьогодні надзвичайно турбує питання  допомоги малюкам бути здоровими, сильними, витривалими, адже, на жаль, рівень дитячої захворюваності в нашій країні дедалі зростає. Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб сформувати в малих українців свідоме ставлення до власного здоров'я, тому одним з пріоритетних напрямків роботи  дошкільних навчальних закладів є збереження і зміцнення здоров'я, формування здорового способу життя дошкільнят, активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки.

            10 березня 2016 р. на базі ДНЗ № 25 «Радість» пройшло засідання науково-методичної комісії вихователів груп середнього дошкільного віку дошкільних навчальних закладів м. Добропілля (методист ММК Героєва В.І., керівник ПНМК Бабенко О.О.) з проблеми: «Впровадження інноваційних здоров’язбережувальних технологій як один із засобів модернізації фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ». Метою зустрічі було сприяння встановленню та удосконаленню професійних здібностей педагогів щодо впровадження інновацій та сучасних форм роботи з дітьми середнього віку під час організації фізкультурно-оздоровчої роботи.

                 В теоретичній частині ПНМК прийняли участь:

·  Бабенко О.О. (керівник ПНМК) звернула увагу на напрямки роботи по оздоровленню дітей в ДНЗ. Вона наголосила на важливості впровадження нетрадиційних підходів оздоровлення дитини та вдосконалення навчання педагогів з питання реалізації здоров’язбережувальних технологій в навчально-виховному процесі.

·        Героєва В.І. (методист ММК) наголосила на особливості впровадження здоров’язбережувальних форм роботи під час організації життєдіяльності  дитини середнього віку.

·        Грудіна Н.С. (вихователь ДНЗ № 4) запропонувала педагогам модель фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми середнього дошкільного віку.

       В практичній частині  Коржова Г.І. (вихователь ДНЗ № 25) презентувала роботу ДНЗ № 25 «Радість» щодо втілення здоров’язбережувальних технологій. В презентації розкрито систему роботи педагогічного колективу з даної теми, запропоновано відеоролик, що демонструє використання таких оздоровчих технологій як: масаж (сухими губками, рукавичками, сухий басейн),  елементи художньої гімнастики зі стрічками, сендплей (пісочна терапія) та нетрадиційного фізкультурного обладнання.

Учасники ПНМК переглянули фрагменти занять з використанням

нетрадиційних оздоровчих технологій в ДНЗ № 25 «Радість»:

           Бікмеєва І.М. (вихователь молодшої групи) зі своїми вихованцями показала фрагмент заняття з ігрового стретчингу «Подорож до чарівної галявини» в основу якого покладено статичне розтягування м’язів тіла та хребта, суглобів рук та ніг.

          Дошкільники середньої групи продемонстрували елементи художньої гімнастики зі стрічками (вихователь Чудіновою О.О.)  та комплекс вправ на степ-платформах «Будь завжди здоровим» (вихователь Мелащенко І.В.).

Бікмеєва І.М. провела майстер-клас з педагогами об’єднання за методикою Єфименка М.М. «Добувачі чорного золота». Заняття пройшло на високому емоційному рівні. Сюжет був цікавим, пізнавальним, розкривав етапи здобуття вугілля, сприяв творчому самовираженню. Такі заняття формують правильну поставу, укріплюють м’язовий корсет, гармонійно розвивають фізичні якості.

В заключній частині учасниками ПНМК були розроблені методичні рекомендації яких слід дотримуватися під час організації фізкультурно-оздоровчої роботи. 


Інтелектуально – мовленнєвий розвиток дошкільників через використання інформаційно – ігрових технологій

                   25.02.2016р. на базі відділу освіти пройшло чергове засідання ПНМК вихователів груп середнього віку за проблемою «Інтелектуально – мовленнєвий розвиток дошкільників через використання інформаційно – ігрових технологій».                         Педагоги ДНЗ міста отримали можливість через майстер – клас та ділову гру ознайомитись з головними умовами  впровадження різних форм інформаційно – ігрової творчості в навчально – виховний процес. В ході організації майстер – класа вихователь ДНЗ №16 Сорокіна удосконалила практичні навички та розширила досвід педагогів по роботі з коректурними таблицями Н.Гавриш.                              Вихователь – методист ДНЗ №4   Бабенко О.О. через ділову гру сприяла  активізації творчої активності, закріпила отримані знання педагогів в ході проведення творчих завдань. Виступ практичного психолога ДНЗ №4  Краснової О.В. був зорієнтований на розкриття змісту діяльності дошкільника середнього віку з точки зору психологічного аспекту. Вихователь ДНЗ №34 Гусєва Н.Г. презентувала  досвід роботи «Освіта для сталого  розвитку як інноваційна технологія в дошкільному навчальному закладі», який  націлив педагогів на впровадження даної інновації в освітній процес. Учасники засідання ПНМК разом з методистом МК Героєвою В.І. виробили єдині методичні рекомендації стосовно впровадження інформаційно – ігрових технологій в навчально – виховний процес. 


                            Авторська творча майстерня                                                     «Підготовка дитини 5-6 річного віку до школ»

                     Другий рік поспіль відділ освіти Добропільської міської ради  з радістю зустрічає  педагогів дошкільних навчальних закладів м.Добропілля, які проходять курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних  навчальних  закладів при Донецькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти за  авторською творчою майстернею вихователя-методиста ДНЗ №19 «Сонечко» Чубченко Л.Л. «Підготовка дитини 5-6 річного віку до школи» (І етап).

Привітала слухачів курсів завідувач методичним кабінетом Курдя Н.В., яка зосередила увагу педагогів на важливості якісної освіти з дошкільного віку та відзначила достатньо - високий рівень компетентності вихователів міста. З актуальними  завданнями дошкільної освіти Донеччини: перспективи, інновації, розвиток та організацією освітньо-виховного процесу за Базовим компонентом дошкільної освіти ознайомила педагогів Стягунова Ольга Олександрівна, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу дошкільної освіти Донецького облІППО (м. Слов’янськ). Чубченко Л.Л., вихователь-методист ДНЗ №19, автор творчої майстерні, запропонувала педагогам коуч-бук «Організація проектної діяльності з дошкільниками» для практичного використання під час  написання творчих випускних робіт.

Методист МК Героєва В.І. разом з Чубченко Л.Л. створили умови для активного інтегрованого обміну досвідом роботи з цього питання. Зустріч пройшла в піднесеному настрої - в теплій та творчій атмосфері.


Засідання ПНМК  вихователів  груп молодшого віку Добропілля

2 лютого 2016 року згідно плану методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради на базі ДНЗ №20 «Оленка» (завідувач Дрох В.В., вихователь-методист Хомич О.С) було проведено засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп молодшого віку м.Добропілля (методист ММК Героєва В.І., керівник ПНМК Соловйова-Зубкова Ю.Ю) з проблеми «Іноваційний підхід до організації ігрової дільності дітей молодшого дошкільного віку».  Метою зустрічі було підвищити рівень професійної компетентності педагогі щодо організації ігрової діяльності дітей молодшого дошкільного віку в світлі оновленого Базового компонента дошкільної освіти.

В теоретичній частині ПНМК «Розвиток особистісної активності дитини та її життєвої компетентності в процесі ігрової діяльності» прийняли участь:

Керівник ПНМК, вихователь-методист ДНЗ №22 Соловйова-Зубкова Ю.Ю., з доповіддю «Роль і місце гри в дошкільному навчальному закладі згідно Базового компонента дошкільної освіти Украйни».

Вихователь ДНЗ №19 Трошина Г.М., з доповідю та презентацією «Сюжетно-рольова гра – провідна діяльність дошкільника».

Інструктор з фізичного виховання ДНЗ №20 Мурашко Л.С., з інформаційною доповіддю з досвіду роботи «Особливості організації та проведення рухливих ігор з дітьми молодшого дошкільного віку».

Вихователь ДНЗ №34 Ковальова О.О., з презентаційною доповіддю «Формування мовленнєвої компетентності дошкільнят засобами дидактичних ігор.

Вихователь ДНЗ №22 Божикова С.О., з презентацією з досвіду роботи «Ігрова діяльність дітей з особливими потребами».

Вихователь ДНЗ №13 Бойченко О.В., з з презентаційною доповіддю «Інтелектуально – творчі ігри для розвитку дітей молодшого дошкільного віку. Палички Д.Кюізенера один із напрямів в роботі з молодшими дошкільниками».

В практичній частині ПНМК «Використання ігор у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу» вихователі переглянули інтегроване заняття в II молодшій групі «Червона шапочка на новий лад» з використанням паличок Джорджа Кюізенера, яке провела вихователь ДНЗ №20 «Оленка» Куніцина А.М. Цікаво та нестандартно вихователь підішла до проведення заняття : щоб і діткам було цікаво і корисно , і майстерність свою колегам продемонструвати. Вихованці спільно з педагогом (яка перевтілилася в Червону Шапочку) шукали можливі шляхи вирішення для допомоги Червоній Шапочці: з паличок Кюізенера викладали ялинку, квіточки, парканчик та калитку, будували місточок. Завдяки кмітливості й сміливості наших вихованців разом з Червоною Шапочкою розгадавши рецепт, приготували смачний компот, тим самим допомогли бабусі.

Вихователь  ДНЗ№20 «Оленка» Третяк Л.О., провела ділову гру з вихователями з використанням «Паличок Кюізенера», розкривши широкий спектр можливостей лічильних паличок та їх багатофункціональність.

В заключній частині педагоги опинились в «Екрані емоцій» де мали змогу висловлювати свої думки та побажання з даної теми.


Створення  умов  для  сенсорного  розвитку   дітей   раннього  віку

                        21 січня 2016 року  в дистанційному форматі на базі відділу освіти Добропільської міської ради  відбулося засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп раннього віку (керівник Чубченко Л.Л. – вихователь-методист ДНЗ №19) за проблемою «Створення умов для сенсорного розвитку дітей раннього віку», метою якого було розкриття значення сенсорного виховання у розвитку особистості дитини, сприяння розвитку сенсорної культури дітей раннього віку та оволодіння малятами засобами чуттєвого пізнання світу. Вступну доповідь з алгоритму створення умов для сенсорного розвитку дітей раннього віку запропонувала керівник ПНМК Чубченко Л.Л. Завдяки доповіді-презентації вихователя ДНЗ №35  Хрикіної З.В. педагоги мали можливість познайомитися з вирішенням проблеми сенсорного розвитку дітей від 1 до 3-х років через  призму   Базового компоненту дошкільної освіти України. Савченко А.М., вихователь ДНЗ №27, розповіла про «Вплив дидактичних ігор на сенсорний розвиток малюка». Презентацію з досвіду роботи вихователя ДНЗ №4 Шерстюк Л.І. за темою «Особливості організації середовища для сенсорного розвитку дітей від 1 до 3-х років» було запропоновано переглянути самостійно. Особливо педагоги груп раннього віку зацікавилися темою «Патріотичного виховання засобами сенсорного розвитку», яку представили з досвіду роботи вихователі ДНЗ №34 Коржова А.С. та Ракова Р.Г.

                 Завідувач методичним кабінетом Курдя Н.В. та методист МК Героєва В.І. підвели підсумки роботи ПНМК в дистанційному форматі і надали методичні рекомендації щодо впровадження в практику навчально-виховного процесу умов для сенсорного розвитку малюків. Зустріч пройшла в теплій, дружній та професійній атмосфері.


                                           „Новорічна    майстерня”

               Відповідно до Закону України „Про дошкільну освіту”, Базового компоненту дошкільної освіти та згідно з планом роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради на 2015-2016  навчальний рік  з метою виявлення, підтримки та розвитку здібних дітей дошкільного віку та їх наставників з 15 по 31 грудня 2015 року діти всіх дошкільних закладів міста  взяли участь у І (в ДНЗ) та ІІ (міському) етапі  міської виставки  художньої творчості дітей  дошкільного віку, педагогів та батьків „Новорічна майстерня”. На виставку-конкурс було представлено 66 робіт: новорічні прикраси та композиції. Роботи виконані з паперу, тканини, ниток, хутра, глини, дерева, тіста, соломи, трави, пластиліну, ялинкових гілок, пластикових пляшок та інших матеріалів у різноманітних техніках: пап’є - маше, гофротрубочки, квілінг, витинанка, вишивка, флористика, орігамі, вироби з бісеру, малі скульптурні форми, аплікація. Новорічні роботи, які представлені у широкому аспекті, відображають оригінальність творчої думки, емоційність образу та фантазії їх авторів, підкреслюючи зовнішнім виглядом доброт і життєрадісність дітей.

Компетентне журі  ретельно розглянуло усі поробки дошкільнят та їх наставників за номінаціями: «Стилізована ялинка», «Сюжетна композиція» та «Новорічна картина чи колаж», вибрала найкращі та креативні роботи і визначило переможців.

Не зважаючи на різний рівень майстерності, художньо-творчі здібності дітей, міська виставка-конкурс художньої творчості дітей  дошкільного віку, педагогів та батьків „Новорічна майстерня” продемонструвала естетичний смак та любов до зимових свят.


        Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей

                 15 грудня 2015 року згідно плану методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради на базі ДНЗ №19 «Сонечко» (завідувач Громило М.О., вихователь-методист Чубченко Л.Л.) було проведено засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп старшого дошкільного віку м. Добропілля (методист ММК Героєва В.І., керівник ПНМК Перліцану Л.В.) з проблеми «Розвиток інформаційно-ігрової творчості дошкільника через використання коректурних таблиць (за методикою Н.В.Гавриш)». Зміст зустрічі був націлений на впровадження в дошкільних закладах гуманістичного підходу до освіти.

            З огляду на широке змістове інформаційне поле, задане Базовим компонентом дошкільної освіти, педагоги ДНЗ №19, за допомогою вище зазначеної інноваційної технології, прагнуть навчати, не навчаючи, надають можливість, за умови незначної підтримки дорослого, дитині самій відкривати горизонти свого знання. Розпочала зустріч методист ММК Героєва В.І., яка зауважила, що застосування в освітній роботі з дошкільниками коректурних таблиць, запропонованих Н.В.Гавриш, буде успішним лише за умови дотримання психолого-педагогічних принципів, важливих для перетворення навчання на цікаву і змістовну гру.

            Педагоги ДНЗ №19 «Сонечко» Бутрік О.І. та Єжолова Т.М. детально ознайомили присутніх з інновацією, розказали про розвиток мовлення дітей в контексті сучасної парадигми. А вихователь ДНЗ №34 «Вуглик» Третьякова В.С. поділилась досвідом  використання коректурних таблиць в роботі з дошкільнятами.

            Під час проведення практичної частини вихователь ДНЗ №19 Єжолова Т.М. показала з дітьми старшої групи інтегроване заняття з використанням коректурних таблиць «Стежинкою казок». Запропоновані дітям ігри, вправи, завдання сприяли розвитку мислення і мовлення дітей, удосконаленню сприйняття, уваги, пам’яті, забезпечили пізнавальну активність, стійкий інтерес до інтелектуальної діяльності. Писаренко К.О. (вихователь ДНЗ №19) організувала та провела ділову гру на якій педагоги закріпили поетапне використання коректурних таблиць як стимулу пізнавальної активності.

            Заступник директора ЗОШ №18 (директор Зоріна О.В.) Ступак Л.М., яка була запрошена на зустріч в рамках роботи з наступності ДНЗ та школи, відмітила високу підготовку дітей 5-6 років до школи та цінність даної інновації не тільки для вихователів ДНЗ, а і для учителів початкових класів.

            Методист МК Героєва В.І. підвела підсумки зустрічі і надала методичні рекомендації з впровадження  методики Н.В.Гавриш «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей».

            Сподіваємось, що використання інноваційної технології Н.В.Гавриш буде не лише корисним, а й надзвичайно приємним!


                                               Семінар керівників ДНЗ

            10 грудня 2015 року згідно плану методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради на базі ДНЗ №4 «Ластівка» був проведений семінар керівників з проблеми «ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ – ЯК ОСНОВА ПІДВИЩЕННЯ  УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ» .

            На засіданні були присутні : завідувач МК  Курдя Н. В., спеціаліст дошкільної освіти Мальцева І. А., методист МК Героєва В. І., керівники та методисти дошкільних навчальних закладів . Зміст семінару був націлений на впровадження моделей інноваційного управління педагогічним колективом через проектний менеджмент.  З  проблеми актуальності менеджменту в системі освіти, виступили завідувач МК Курдя Н. В. та методист МК   Героєва В. І.   

             Подальша робота відбувалась у формі консалтингу.

             Під час перегляду практичної роботи з дітьми, керівники мали можливість ознайомитись з використанням дидактичних Монтессорі – матеріалів в роботі з дошкільниками: формування елементів грамоти (вихователь старшої логопедичної групи Базалук Т. В. ); заняття – експеримент ( вихователь групи раннього віку Шерстюк Л. І.); формування часових  уявлень за Монтессорі – календарем (вихователь старшої групи Грудіна Н. С.), виконання музичних творів дитячим оркестром (музичний керівник Березіна Т. О.).

            Напідсумково – аналітичному етапі учасники засідання разом зі спеціалістом відділу освіти Мальцевой І. А. та методистом МК Героєвой В. І. проаналізували проведені заходи, ухвалили практичні рекомендації з основ підвищення управлінської компетентності керівника ДНЗ.


                                              «Калина -  серце України»

                        В рамках реалізації завдань річного плану роботи  ДНЗ з патріотичного виховання та підведення підсумків роботи над проектом «Калина – серце України»

2 грудня в ДНЗ № 6 «Світлячок відбулося свято «Калина – серце України». В  заході приймали участь вихованці середньої та старшої груп дошкільного закладу. Завдяки співпраці з  ЦДЮТ були  запрошені   діти вокальна студії  «Дзвіночок». Зусиллями батьків, працівників закладу організована виставка поробок  з калини. Запрошені на свято батьки, гості не залишилися байдужими. Всі присутні отримали гарний настрій, задоволення, почуття любові,  поваги до своєї країни, її народу,  традицій та звичаїв, до  дитини – її світлого майбуття. В цей день дітей частували короваєм та ласощами.


      Засідання ПНМК вихователів груп старшого дошкільного віку

                   26.11.15 року в дошкільному навчальному закладі №12 «Дзвіночок» (завідувач Рябчук М.М.)було проведено засідання ПНМК вихователів груп старшого дошкільного віку (керівник Перліцану Л.В.) за темою «Система роботи з безпеки життєдіяльності дошкільника як напрямок з формування навичок безпечної поведінки та формування активної позиції дитини до власної безпеки».

                 Методист ММК Героєва В.І. у вступній доповіді обґрунтувала важливість формування навичок безпечної поведінки та активної позиції дитини до власної безпеки. В теоретичній частині семінару прийняли участь:

Керівник ПНМК, вихователь-методист ДНЗ № 36 Перліцану Л.В. з інформаційною доповіддю про безпеку життєдіяльності в дошкільному навчальному закладі: нормативно – правові вимоги.

Вихователь ДНЗ № 34 Палій Г.В.  доповіддю з досвіду роботи про формування основ компетентності дошкільника щодо безпечної поведінки на дорозі.

Вихователь ДНЗ № 9 Кузнецова О.В., надала інформацію з семінару, як початкова школа виростає з довкілля.

Цікавою і різнобічною була і практична частина засідання.

« Не допустимо біди!» інтегроване заняття в старшій групі дошкільного закладу №12 «Дзвіночок» вихователь Мамаєва О.В.

«В гостях у тітоньки Сови» розвага у середній групі дошкільного навчального закладу №12 «Дзвіночок» вихователь Горбань О.Г., муз керівник Чирва О.Я.

Мамаєва О.В. дуже вдало застосувала форму проведення для виявлення та закріплення знань старших дошкільників – КВК. Змагались між собою дві команди «Рятівники» та «Всезнайки». Під час цієї гри діти показали дужі гарні знання, щоб не попасти в біду. Вирішували різні ситуації з безпеки життєдіяльності.

 Вихователь середньої групи Горбань О.Г. та муз керівник Чирва О.Я. за допомогою театралізованого дійства залучали малят до «порятунку» казкових персонажів.

Сподіваємось, що і в майбутньому дітлахи будуть знати, як себе та інших вберегти від нещасного випадку.  В заключній частині вихователі висловлювали свої думки з даної теми.

                   Методист ММК Героєва В.І. разом з керівником ПНМК Перліцану Л.В. створили умови для активного інтегрованого обміну досвідом роботи з цього питання  та ухвалили практичні рекомендації для підвищення мотивації щодо здійснення роботи з розвитку  естетичних уявлень дітей та розвитку творчого потенціалу педагогів.


                        Засідання круглого  стілу     "Скоро до школи"

                     11 листопада 2015 року в дошкільному навчальному закладі №19 «Сонечко» (завідувач Громило М.О.) відбувся «круглий стіл» з батьками, вихователями та учителями ЗОШ №18 (директор Зоріна О.В.) на тему: "Скоро до школи". Зустріч відбулась з метою залучення батьківської уваги до проблеми підготовки дітей до навчання в школі.  На початку зустрічі виступила вихователь-методист ДНЗ №19 Чубченко Л.Л., яка звернула увагу на вимоги Базового компоненту дошкільної освіти щодо формування дошкільної зрілості малят. Директор ЗОШ №18 Зоріна О.В. розповіла про новації, які запровадила школа в цьому навчальному році, батьки з цікавістю подивились  рекламний ролик. Заступник директора Ступак Л.М. презентувала учителів початкових класів, Гарбуз Л.М. і Зіняр О.В., які в наступному році будуть набирати 1 класи. Кожен з учителів розповів про методи та форми роботи з дітьми, але червоною ниткою крізь усі виступи пройшли любов до дітей, бажання виховати їх гідними громадянами нашої країни. І наприкінці «круглого столу», використовуючи «відкритий мікрофон», батьки висловили свої побажання до першого вчителя і наголосили, що він повинен бути добрим, любити дітей, терплячим і професіоналом. Зустріч пройшла цікаво і корисно для всіх!


           Засідання ПНМК вихователів груп молодшого дошкільного віку

10 листопада 2015р. в рамках роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради в дошкільному навчальному закладі № 27 «Ромашка» (завідувач Сосулєва Н.М.) було проведено засідання ПНМК вихователів груп молодшого дошкільного віку  (кер. Соловйова-Зубкова Ю.Ю.)  за темою «Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини молодшого дошкільного віку».   Методист ММК Героєва В.І. у вступній доповіді обгрунтувала важливість патріотичного виховання дошкільників в умовах сьогодення.

Керівник ПНМК, вихователь – методист ДНЗ № 22 Соловйова-Зубкова Ю.Ю. розширила та уточнила знання педагогів з основних напрямків патріотичного виховання дітей дошкільного віку. В теоретичній частині семінару прийняли участь:

 вихователь ДНЗ №29 Белоус О.М. -  з інтерактивною доповіддю про особливості теорії та практики патріотичного виховання дітей молодшого віку в сучасних умовах;

 вихователь ДНЗ №24 Вергелес О.В. з інформаційною доповіддю про шляхи, засоби та методи патріотичного виховання дітей дошкільного віку;

вихователь ДНЗ №27 Щур І.О. з презентацією з досвіду роботи про вдосконалення інноваційних підходів до виховання у дітей молодшого віку любові до Батьківщини.

В практичній частині вихователі переглянули інтегроване заняття «Ягідки калини – символ України», яке на високому рівні провела вихователь Жарова Н.В. Вона   відповідально, творчо підійшла до проведення заняття, приклала великі зусилля щодо оснащення навчального процесу демонстраційними, наочними посібниками, дидактичними матеріалами; широко використовувала багатофункціональне панно «Жива картинка», літературний практичний матеріал (легенду, вірші), що сприяло забезпеченню розвитку позитивних емоцій, сприяло збагаченню та активізації словникового запасу малюків, розвитку їх мислення, пам'яті та уяви, а значить — засвоєнню рідної мови, сприятливого впливу для виховання патріотичних почуттів. Вихователь діяла через емоційну сферу, тобто інтригувала, дивувала, розважала дітей. Простежувалися інтерактивні аспекти заняття (організація взаємодії вихователя та дітей): спрямованість заняття на створення середовища взаємодії – мотивована активність дітей, що виявлялася в ініціативності, самостійності, творчому ставленні до виконання завдань, оптимальному поєднанні активності вихователя та дітей. Використання музичного супроводу  було доцільним та продуманим. 

В заключній частині педагоги висловлювали свої думки, щодо проведення заняття. Керівник ПНМК Соловйова-Зубкова Ю.Ю. провела ділову гру «Виховати патріотів України» та надала методичні рекомендації щодо широкого  впровадження природного входження дітей у духовний світ свого народу через спрямованість цієї роботи на єдність національного та загального людського самовизначення особистості дитини.


               Школа вихователів - методистів «Творча лабораторія».       Сучасні форми роботи з сім’єю

                     Згідно річного плану відділу освіти Добропільської міської ради 5.11.2015року на базі ДНЗ №35 «Казка» відбулося засідання Школи вихователів методистів за темою «Сучасні форми роботи з сім’єю в ДНЗ».

                     Героєва В.І., методист ММК, у вступній доповіді обґрунтувала важливість взаємозв’язку дошкільного навчального закладу з родинами вихованців.

                    Руріч Л.О., вихователь-методист ДНЗ №34 «Вуглик», у своєму виступі надала змістовну інформацію  щодо осучаснення змісту, принципів, методів та організаційних форм роботи з сім’єю в умовах сьогодення.

                   Гринцова О.В., вихователь-методист, практичний психолог ДНЗ №35 «Казка», у своїй доповіді з презентацією розкрила роль методичної та психологічної служби в удосконаленні взаємодії з родиною, а також поділилася досвідом роботи щодо впровадження нетрадиційних, сучасних форм роботи з сім’єю.

                  До уваги присутніх було запропоновано перегляд відеопрезентації з досвіду роботи педагогічного колективу ДНЗ №35 «Казка» за темою «Інтеграція суспільного та родинного виховання «Разом весело зростати!»

                   Цікавою і різнобічною була і практична частина засідання.  

«Мандрівка до лісу»  практичне заняття клубу «Школи батьківства»  (Хрикіна З.В., вихователь І мол.гр., Ничик С.В., музичний керівник ДНЗ №35 «Казка»).

«Прогулянка непосидючого язичка» корекційно-розвивальне  заняття: артикуляційна гімнастика з елементами біоенергопластики (Чертова О.М., вчитель-логопед ДНЗ №35 «Казка»).

«До нас гості прийшли»  Заняття за освітнім маршрутом «Тістоліпчики»  (Фіронова Т.П., вихователь ІІ мол.гр., ДНЗ №35 «Казка»).

Виставка методичної літератури та фахових матеріалів з теми засідання

(Гринцова О.В., вихователь-методист, практичний психолог ДНЗ №35 «Казка»

           Робота Школи методистів сприяла поглибленню психолого-педагогічних знань та підвищенню професійної компетентності вихователів-методистів в області організації взаємодії з батьками вихованців.

            В заключній частині вихователі-методисти висловлювали свої думки з даної теми. Методист ММК Героєва В.І. надала методичні рекомендації щодо  організації співпраці родини і дошкільного навчального закладу у питаннях виховання, розвитку, навчання дошкільників.


     Засідання предметної науково-методичної комісії вихователів     груп  раннього   віку

             29 жовтня   в рамках роботи методичного кабінету відділу освіти Добропільської міської ради в дошкільному навчальному закладі №31 "Малятко"(завідувач Савчак В.О.) проведено засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп раннього віку  за темою " Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку  засобами інтеграції" (методист ММК Героєва В.І., керівник ПНМК  Чубченко Л.Л.).

             Розпочата зустріч  була  доповіддю-презентацією вихователя-методиста Чубченко Л.Л., яка більш детально зупинилась на створенні сприятливих умов для особистісного становлення і творчості самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності дотримання одного з провідних методологічних принципів дошкільної освіти – інтеграції.

Зорієнтувала педагогів на потребі запровадження інтеграції в педагогічному процесі дошкільного виховання,як - глибокої  форми заємозв'язку, взаємопроникнення різних розділів виховання і освіти дітей. Також було запропоновано вихователям переглянути інтегроване заняття в I молодшій групі   ( вихователь Яворська І.М. ).  Під час заняття вихователь залучала  дітей до рухливих ігрових вправ, розвивала  координацію рухів, закріплювала знання дітей про основні кольори, розвивала дрібну моторику рук, пізнавальну активність,тактильні відчуття, поповнювала словник малюків.

          Під час відео-презентації вихователя Білої Л.І. «Вплив засобів інтеграції на розвиток творчості дітей раннього віку» педагог детально ознайомила колег з методами, формами, засобами  та особливостями   інтеграційної  організовано-освітньої  діяльності.

               Організовуючи ділову гру «Творчий педагог - творчі діти» завідувач ДНЗ №31 «Малятко» Савчак В.О. ознайомила педагогів з проблемою розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку,  під час вправ «Пісенний вернісаж» та « Якою повинна бути…» вихователі розкрили  теоретичні основи проблеми.

Працюючі  в групах  вихователі мали змогу  виробити практичні навички.

            Наприкінці  заходу методист методичного кабінету Героєва В.І. надала методичні рекомендації щодо створення  належних умов для розвитку творчості починаючи з раннього віку. Валентина Іванівна  відмітила, що  творчість багато в чому визначається вмінням по-різному висловлювати свої почуття та уявлення про навколишній світ. Для цього слід навчити дитину бачити предмет з різних боків, уміти, враховувати різні ознаки предмета, створювати образ. Необхідно, щоб дитина не тільки вільно фантазувала, а й спрямовувала свою фантазію, творчі здібності на вирішення різноманітних завдань.


     Засідання ПНМК вихователів груп старшого дошкільного  віку

          Згідно плану роботи відділу освіти Добропільської міської ради 28 жовтня 2015 року  на базі ДНЗ №29 «Джерельце» м.Добропілля  відбулося чергове засідання ПНМК груп старшого дошкільного віку за темою «Використання мнемотехніки як технології засвоєння інформації в старшому дошкільному віці».

     Робота комісії  сприяла  знайомству  педагогів  з новітньою освітньою технологією – мнемотехнікою, спрямованою на оптимізацію навчання дітей старшого дошкільного віку.

Керівник ПНМК  Перліцану Л.В. у вступній доповіді познайомила  присутніх з історією виникнення мнемотехніки. Під час інтерактивної презентації запропонувала елементи мнемотехніки для використання в навчально – виховному процесі для дітей старшого дошкільного віку.

Досвідом роботи щодо використання  сучасних технологій  ефективного засвоєння інформації в умовах дошкільної освіти поділилася вихователь ДНЗ №34 «Вуглик» Харченко Т.О.

Всі педагоги були активними учасниками «Педагогічного тренажеру» і познайомилися з особливостями використання мнемотехніки під час вивчення віршів з дошкільниками.

В практичній частині вихователі переглянули заняття  з розвитку мовлення «Подорож до осіннього лісу»  з використанням прийомів мнемотехніки (вихователь ДНЗ №29 «Джерельце» Мацигін І.З.) та відеоролик з досвіду роботи  «Як педагоги ДНЗ №29 до країни Мнемотехніки подорожували».

В заключній частині  педагоги висловлювали свої думки з даного питання та робили висновки для подальшої роботи. Керівник ПНМК  Перліцану Л.В. надала  методичні рекомендації щодо впровадження мнемотехніки в роботу з дітьми старшого дошкільного віку.


                 Засідання методичного об’єднання музичних керівників      дошкільних навчальних закладів 

22.10.2015  року в ДНЗ №15 «Малятко» відбулось перше засідання методичного об’єднання музичних керівників  дошкільних навчальних закладів міста Добропілля за темою  «Національно – патріотичне виховання  дітей дошкільного віку засобами музичного виховання». Метою якого було : підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо використання  форм і методів  роботи  у всіх видах діяльності  у дошкільному навчальному закладі  , а також активізувати  діяльність музичних керівників дитячих дошкільних навчальних закладів щодо створення необхідних умов формування національно – патріотичної свідомості в дітей дошкільного віку засобами музично – естетичного виховання.

Вихованці старших груп ДНЗ №15 «Малятко» познайомили присутніх із обрядовим  українським народним святом «Обжинки», а музичний керівник ДНЗ №15 «Малятко» Костєва О.О. показала присутнім заняття з елементами патріотичного виховання в середній групі  «Без калини немає України ».

Музичний керівник ДНЗ №19  Лимарчук І.В.  доповіла присутнім про основні завдання патріотичного виховання дітей дошкільного віку  з показом презентації.

Музичний керівник ДНЗ №12  Чирва О.Я.  познайомила присутніх з особливостями  патріотичного виховання дошкільників на сучасному етапі.

Музичний керівник ДНЗ № 3 Кисельова  Н.А.  поділилася своїм досвідом роботи  і розповіла всім присутнім  про етапи , шляхи  та методи патріотичного виховання дітей дошкільного віку .

Семінар пройшов дуже цікаво і насичено . Сподіваємось , що плоди нашої праці принесуть натхнення  всім музичним керівникам міста  і у вихованців всіх дошкільних закладів міста Добропілля   буде  щеплено  почуття  любові до рідного краю, міста.


 Розвиток творчої особистісті дошкільника в умовах ДНЗ

    Згідно плану роботи відділу освіти Добропільської міської ради 20.10.2015 року в ДНЗ №24 «Росинка»  відбулося чергове засідання ПНМК груп середнього дошкільного віку. На засіданні була присутня методист МК Героєва В.І. Зміст роботи комісії був націлений на активізацію знань педагогів на вирішення проблеми розвитку творчої особистості, а саме на  використання інноваційної технології ТРВЗ Г.Альтшуллера в роботі з дошкільниками. Практичний психолог ДНЗ № 4 «Ластівка» Краснова О.В. представила презентацію щодо особливостей розвитку психічних процесів дитини дошкільного віку. Вихователь ДНЗ № 24 «Росинка» Вергелес О.В. познайомила присутніх з використанням інноваційних методів роботи в  процессі формування логіко-математичної компетентності в дошкільному віці.

     З метою підвищення фахової майстерності педагогів щодо використання форм і методів технології ТРВЗ  на   заняттях вихователем ДНЗ № 24 «Росинка»  був  проведений практичний показ роботи з дітьми. Інтегроване проектне заняття з дітьми середнього дошкільного віку «Пригоди Лісовичка-Боровичка» із  тематичного циклу «Осінь в рідному краї».  В ході заняття вихователем було забезпечено умови для розвитку дитячої  творчості. Діти мали можливість жити і діяти в новій невідомій ситуації, зустрічатись та взаємодіяти з героями, долати  труднощі та перешкоди, а також разом знаходити вихід з проблемних ситуацій. Вихователь творчо підійшла  до підготовки  заняття, скоригувала його  відповідно до вікових особливостей дітей, з якими працює.     

     Керівник ПНМК Бабенко О.О. провела презентацію щодо особливостей змісту технології, через дидактичну гру надала можливість розширити педагогічний досвід по використанню методів і прийомів ТРВЗ в організації життєдіяльності дітей.

     На підсумково-аналітичному етапі учасники засідання разом з методистом МК Героєвою В.І. і керівником ПНМК груп середнього дошкільного віку  Бабенко О.О. проаналізували проведені заходи та згідно накопиченого досвіду і представленого матеріалу виробили рекомендації щодо впровадження технології ТРВЗ в практику роботи ДНЗ. 


Модернізація дошкільної освіти відповідно до нових стандартів

Згідно плану роботи міського методичного кабінету 17 вересня 2015 року  на базі відділу освіти м. Добропілля відбулося перше засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп раннього віку (керівник Чубченко Л.Л. – вихователь-методист ДНЗ №19) за проблемою «Модернізація дошкільної освіти відповідно до нових стандартів».  Мета заходу: забезпечення необхідних умов для підвищення якості професійної компетентності педагога зі створення сприятливого життєвого простору для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності, розвитку в неї ціннісного ставлення до людей, самої себе, природи, культури, світу. Про модернізацію змісту дошкільної освіти, як важливого чинника розвитку системи  освіти та інноваційний розвиток дошкільної освіти через впровадження інноваційних здоров’язберігаючих технологій  щодо формування основ  здорового способу життя дошкільників, забезпечення повноцінного функціонування здоров’язбережувального освітнього середовища згідно БКДО розповіла керівник ПНМК Чубченко Л.Л. Практичний психолог ДНЗ №22 Ніколаєва В.Ю. зосередила увагу слухачів на психологічних особливостях дітей від 1 до 3 років. Кучеренко Г.В., вихователь ДНЗ №9, презентувала з досвіду роботи організацію предметно-розвивального простору в групі раннього віку і як це впливає на патріотичне виховання малюків. Практичний психолог ДНЗ №4 Краснова О.В. провела майстер-клас роботи з картками нервово-психічного розвитку дітей від 1 до 3-х років. Під час проведення ток-шоу «Маю думку» вихователі творчо підходили до завдань, демонстрували свої знання з педагогіки і психології. Під час зустрічі розглянуті питаня, які турбують педагогів-дошкільників, працюючих на групах раннього віку. Методист ММК Героєва В.І. підвела підсумки творчої роботи ПНМК  і надала методичні рекомендації. Зустріч пройшла в теплій, дружній та професійній атмосфері.


                       Якісна дошкільна освіта – обов’язкова первинна     складова системи безперервної освіти

15 вересня 2015 року на базі відділу освіти пройшло засідання предметної науково-методичної комісії вихователів груп молодшого дошкільного віку за темою «Якісна освіта – обов’язкова первинна складова системи безперервної освіти. Педагогів  привітала методист МК Героєва В.І., яка зосередила увагу на важливості якісної освіти з дошкільного віку та відзначила достатньо - високий рівень компетентності вихователів міста. З  підсумками роботи ПНМК вихователів груп раннього віку за минулий рік та організацією освітнього процесу в ДНЗ у контексті сучасних вимог Базового компонента дошкільної освіти виступила керівник ПНМК, вихователь-методист ДНЗ №22 Соловйова-Зубкова Ю.Ю. Вона провела ділову гру за темою «Відстеження динаміки зростання якісних показників у дітей дошкільного віку як основа моніторингових досліджень дошкільної зрілості за «Табелем успіху» А.І.Андруняк», завдяки якій вихователі зрозуміли важливість проведення моніторингу якісних показників починаючи з молодшого дошкільного віку та створила умови для інтегрованого обміну досвідом відстеження динаміки зростання якісних показників у дітей дошкільного віку.

Вихователь ДНЗ №22 Хмель Н.О. розповіла про  особливості розвитку дітей молодшого дошкільного віку (психологічний аспект). А вихователь ДНЗ №20 Рибалка О.М. ознайомила з роллю розвиваючого середовища в організації виховної та навчальної діяльності дітей молодшого дошкільного віку. Підсумки роботи ПНМК були проведені в інтерактивній формі, що дало можливість педагогам активізувати знання за пропонованою проблемою. Надані методичні рекомендації для впровадження в практику роботи педагогів.


Стратегія розвитку  методичної роботи у час освітніх перетворень  

                 11 вересня 2015 року на базі відділу освіти під гаслом «Стратегія розвитку  методичної роботи у час освітніх перетворень» було проведено перше  засідання методичного об’єднання керівників дошкільних навчальних закладів в цьому навчальному році. Привітала с початком навчального року завідувачів дошкільних навчальних закладів Курдя Н.В., завідувач методичним кабінетом, яка зосередила увагу керівників на важливості якісної освіти з дошкільного віку та відзначила достатньо - високий рівень компетентності вихователів міста. Героєва В.І., методист МК - керівник МО, підвела підсумки роботи дошкільних навчальних закладів міста за минулий рік  і зосередила увагу на організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015-2016 навчальному році та пріоритетних напрямках МО в новому навчальному році. З питанням «Функціонування системи освіти  Добропілля  в умовах якісних змін та створення передумов для її модернізації», а також з вимогами законодавчих та нормативних документів з питань навчання та виховання, зокрема оновленого Базового компонента дошкільної освіти та діючих програм,  виступила Мальцева І.А., спеціаліст відділу освіти. 

                 Баликіна О.Є., завідувач ДНЗ №34, презентувала матеріал з досвіду роботи за темою «Менеджмент як основа педагогічної діяльності керівника дошкільного навчального закладу», який був представлений на сайті Донецького облІППО. В дефіле успішних практик управління закладами освіти були представлені проморолики: «Школа методистів «Творча лабораторія» - сервісна служба з підвищення педагогічної майстерності вихователя дошкільного навчального закладу» ( Героєва В.І.,методист МК,   Андруняк А.І., методист ДНЗ №34) та «Керівництво проектною діяльністю як чинником сучасного підходу до менеджменту в дошкільному закладі (Савчак В.О.,завідувач ДНЗ №31), які презентувалися на Педагогічній Ассамблеї освітян м.Добропілля.

             В педагогічній майстерні з упровадження сучасних технологій в освітнє середовище були розглянуті питання: «Відображення стратегії сталого розвитку  у змісті дошкільної освіти. «Дошкільнятам про сталий розвиток»(Героєва В.І., Андруняк А.І., Чубченко Л.Л.); «Виховний простір освітнього закладу як чинник формування життєтворчої особистості. Патріотичне виховання засобами інтегровано освітньої діяльності» -  презентації з досвіду роботи ДНЗ №35 та №19 (Гринцова О.В. та Чубченко Л.Л.).                                                    

             В методичному креатив-кейсі «Методична служба – вихователю» педагоги залюбки презентували методичні посібники, які були розроблені творчими групами педагогів ДНЗ міста: «Моніторингові дослідження реалізації завдань БКДО за програмою «Впевнений старт» (Андруняк А.І.,методист ДНЗ №34); «Пригоди паровозика Пустунчика. Формування основ компетентності безпеки життєдіяльності дошкільників» (Задержинська Л.О., завідувач ДНЗ №24); «Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності у формуванні творчих здібностей дітей дошкільного віку» (Перліцану Л.В., методист ДНЗ №36);           «Скоро до школи. Підготовка руки дитини до письма під час слухового диктанту»( Чубченко Л.Л., методист ДНЗ №19);         «Інноваційний путівник вихователя ДНЗ» (Соловйова-Зубкова Ю.Ю.,  методист  ДНЗ№22).                               Плідна робота методичного об’єднання мала на меті показати ефективну систему неперервної освіти педагогів та відтворення практичного досвіду педагогів міста, поширення інноваційного методичного та педагогічного досвіду щодо стимулювання творчого, інтелектуального розвитку та задоволення потреб у професійній самореалізації працівників дошкільної  галузі.


           Складові професійної майстерності музичного керівника

10 вересня 2015 року на базі відділу освіти було проведено перше  засідання методичного об’єднання музичних керівників дошкільних навчальних закладів в цьому навчальному році. Капаєва Т.М., керівник МО, проаналізувала діяльність,  підвела підсумки роботи педагогів за 2014-2015н.р. та зосередила увагу на пріоритетних напрямках МО в новому навчальному році. З вимогами законодавчих та нормативних документів з питань музичного виховання, зокрема оновленого Базового компонента дошкільної освіти та діючих програм виступила Героєва В.І., методист МК. А Луб Г.П., музичний керівник НВК №4, презентувала «Програми гармонійного розвитку дітей, що реалізуються у дошкільних закладах».

Прийняти участь в  педагогічній дискусії  за темою «Планування як один із засобів забезпечення повноцінного фізичного, пізнавального та естетичного розвитку зростаючої особистості» запропонувала Пастухова Н.О., музичний керівник ДНЗ №36, а з презентаціями з досвіду роботи   виступили: Нічик С.В., музичний керівник ДНЗ№35, «Формування творчих музично-рухових здібностей дітей дошкільного віку»;  Лебедєва О.С., музичний керівник ДНЗ №24, «Сучасні технології музичного розвитку розвитку дітей дошкільного віку» та Лисан Н.В., музичний керівник ДНЗ №25, «Портфоліо - технологія автентичного оцінювання освітньої та професійної діяльності музичного керівника»

Керівником методичного об’єднання музичних працівників на наступні три роки більшістю голосів обрано Капаєву Тетяну Михайлівну, музичного керівника ДНЗ №6, яка має на меті продовжувати забезпечення ефективності роботи з музичного виховання в дошкільному навчальному закладі та підвищення рівня професійної компетентності музичних керівників.                                                           


          Міський  конкурс солістів – вокалістів «Травневі                                                                     соловейки»

        Щороку на базі Центру Дитячої та Юнацької творчості міста Добропілля проходить конкурс солістів-вокалістів серед дітей дошкільного віку "Травневі соловейки". Участь у ньому приймають діти  дошкільних навчальних закладів міста віком  5-6 років. Не виключенням став і цей рік. 20 травня 2015 року в конкурсі прийняли участь малята ДНЗ № 3,4,6,9,12,15,16,24,34,35,36,НВК №3, НВК №4, НВК №7 – всього 10 вокалістів та 6 дуетів. Учасники та гості почули пісні різного жанру  та  цікавої  тематики у виконанні маленьких співаків. Члени оргкомітету та жюрі відмітили гарний підбір репертуару для кожного учасника конкурсу, чисте інтонування мелодії та артистичність маленьких виконавців. Привітання з перемогою отримали учасники: 

         І місце – Клименко Карина – ДНЗ №36 та дует Кириця Юлія і Татаренко Влад – ДНЗ №24.

         ІІ місце – Мартинюк Марія – ДНЗ №35, Діденко Максим – НВК №4 та дует Пахомов Артем і                      Нагорна Вероніка – ДНЗ №12.

         ІІІ місце – Ластовицька Владислава  – ДНЗ №6, Мединська Кіра – ДНЗ №4, Сапегін Дмитро – ДНЗ №9 та дуети Давидчук Єлизавета і Старовойт Віолета – ДНЗ №34, Старостіна Владислава і Гаєнко Валерія – НВК №3.

               За активну участь: Антипенко Зінаїда – ДНЗ №34, Валєєва Дарина – ДНЗ №15, Левчук Карина – ДНЗ №34, Підопригора Станіслава НВК №7 та  дуети Коган Людмила і  Шкурат Анастасія – ДНЗ №16, Щудло Євгенія і Гориленко Карина – ДНЗ №3.


                 Консультація для вихователів дошкільних закладів міста  

                     28 квітня 2015 року на базі опорного  ДНЗ № 6 «Світлячок» пройшла консультація для вихователів дошкільних закладів міста  «Розвивальне середовище  на  майданчику дошкільного закладу». На заході був присутній методист відділу освіти Героева В.І.  Консультацію провела завідувач ДНЗ № 6 «Світлячок»  Дацько Л.П. вона  проходила на свіжому повітрі на території ДНЗ.                           Вихователі  мали змогу ознайомитися з оснащенням дитячих майданчиків, створенням куточків для сюжетно-рольових ігор на вулиці, облаштування городу, екологічної стежини, спортивного комплексу.  А саме найцікавіше був запропонований  для використання в роботі з дітьми живий пісок. 


                    Тематичні заняття одна  з складових роботи музичного    керівника з дітьми   дошкільного віку

             29.04.2015 року на базі ДНЗ № 24 «Росинка» відбулося   засідання  методичного об’єднання  музичних керівників дошкільних навчальних закладів м. Добропілля за темою «Тематичні заняття одна  з складових роботи музичного керівника з дітьми дошкільного віку». На початку засідання методист ММК Героєва В.І. презентувала МО музичних керівників дошкільних навчальних закладів.

             Під час доповіді Янковенко В.Л. (музичний керівник ДНЗ № 34), Лисан Н.В. (музичний керівник ДНЗ № 25) учасники методичного об’єднання активізували теоретичні знання щодо  організації і методики проведення тематичних музичних занять у різних вікових групах.  Капаєвою Т.М.(керівник  МО, музичний керівник ДНЗ № 6) були озвучені шляхи підвищення ефективності проведення тематичних занять з власного досвіду роботи. З метою підвищення фахової майстерності педагогів щодо використання форм і методів роботи на музичних заняттях Лєбєдєвою О.С.(музичний керівник ДНЗ № 24)  був  проведений практичний показ роботи з дітьми. Тематичне заняття  «Музичний зоопарк» з дітьми середнього дошкільного віку та «На гостині у сонечка» з дітьми старшого дошкільного віку. Музичний керівник творчо підійшла  до підготовки  музичних занять, скоригувала їх  відповідно до особливостей дітей, з якими працює. Використання мультимедійної установки та  заздалегідь підготовлених слайд - шоу  надали можливість провести тематичні заняття на високому, сучасному рівні.  Діти та гості отримали задоволення, поринувши у світ чарівної та захоплюючої музики   композитора Едварда Гріга  «Ранок у лісі»

                    На підсумково-аналітичному етапі учасники засідання разом з методистом ММК Героєвою В.І. проаналізували проведені заходи, виробили рекомендації щодо проведення тематичних занять з дітьми дошкільного віку.


         Засідання вихователів дошкільних навчальних закладів 

                           Згідно плану роботи міського методичного кабінету 15 квітня 2015 року на базі ДНЗ №36 «Пролісок» м. Добропілля відбулося засідання вихователів дошкільних навчальних закладів проблемного семінару з теми: Впроваджуємо інновацію Т.О.Піроженко «Технологія психолого-педагогічного проектування» в навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу.                                      Мета заходу: підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо організації роботи з психолого-педагогічного проектування як інноваційної освітньої діяльності в дошкільному навчальному закладі. Виконуючий обов’язки керівника проблемного семінару, вихователь-методист ДНЗ «Райдуга» Соловйова-Зубкова Ю.Ю. ознайомила всіх учасників з планом проведення заходу, вихователь-методист ДНЗ №36 «Пролісок» Перліцану Л.В. провела інтерактивне знайомство педагогів з автором освітньої технології психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого з дитиною «Радість розвитку» Т.О. Піроженко. Завідувач дошкільного закладу Андрушків Г.Ф. розповіла про досвід роботи садка з впровадження та організації роботи вихователів за інноваційною технологією П3. Перліцану Л.В. також ознайомила присутніх з формами планування навчально-виховного процесу засобами використання блочно-тематичних циклів. Цікаву доповідь з досвіду роботи підготувала вихователь ДНЗ №24 «Росинка» Гулєвіч Л.А. Дуже сподобались вихователям інтегроване заняття «Чудовий задум творця» в молодшій групі (вихователь Тарадайко О.Л.) з використанням гри з піском та  заняття в старшій групі «У світі професій» (вихователь Фісак О.І.) де дошкільнята продемонстрували свої навички з узагальнення природознавчих знань, а також рівень готовності до шкільного життя. Особливо цікавим й пізнавальним був майстер-клас з створення дерева цілей на тему «Свято Пасхи» в якому прийняли участь всі учасники проблемного семінару.  Наприкінці заходу методист ММК Героєва В.І. надала методичні рекомендації щодо впровадження та використання в навчально-виховному процесі інноваційної технології психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого та дитини.